AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
481

SI kort från Skroten, nån med som provat??

Kricke
Är det nån ide att köpa ett SI kort från skroten?? Är det inte stor risk att ackarna är döda på det oxo?? Nån som provat med positiva erfarenheter??
frazze
Kricke: Det du köper på skroten är ju ca: 12år gammalt
Det är nog bättre att byta batterierna på det du har nu
Då lär det fungera 5-6 år framåt......
Du har ju hela tillvägagångsättet på det här forumet
Steg för steg...med bilder.
kolla menyn upp till vänster...."Där ja" Gå in på
Tips och teknik....lätt som en plätt.

frazze
Kricke
Yupp har redan bytt mina accar, resultat = bränsle mätaren funka i typ 10 sek. Sen dog den igen???
Gissar på nån typ av överslag på kortet. Fanns även en del ärjning samt även en del missfärgning av sot, hehe!
Låter inte som världens friskaste kort eller??
Hittade ett på skroten för 1000:- spänn, kanske funkar bättre om man buter accar på det. BMW skulle ha 3 papp för ett nytt :((((
Tjena Kricke!!
Jag köpte ett på skroten till min E34, och det fungerade utmärkt. Det kanske inte håller lika länge som ett nytt, men sen har du ju 2000 o lägga på nåt annat :))
Kricke
Yupp sökte på bildelsbasen, ypperligt verktyg faktiskt, och hitta ett instrument bara 5 mil hemmifrån. 1000 spänn och funkar helt OK ev. ett acc byte men det e ju lätt kirrat.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Köp ett begagnat. Dessutom får du komma ihåg att skrotarna lämnar garanti ofast allt från 1 vecka till 1 månad. Köpte en generator på skroten till min f.d. 520i, den fungerade inte, men jag fick pengarna tillbaka ändå.

Hör med skroten ifråga om garantierna...

///Tomas
528i -86
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.