AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.719

Felkodsläsare till Bmw E61?

RL
6
RLindgren
530xd -12
Hej!
Vad är det för felkodsläsare man skall införskaffas sig?
Har försökt läst till mig om alla alternativ men blir inte klokare..
Inpa? D-can och allt vad det nu heter? :)
Bilen i fråga är en 520d -09 Lci.

Transocean
Google Play/AppStore är din vän. Sen behöver du en kabel till OBD:n
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

BMWHat iCarly är suverän. Klarar även kodning. Trådlös med bara en WiFi adapter i ODB uttaget och en smidig lättanvänd app i telefonen, inget strul, det bara funkar plugg and play! (Man kan tro att det är en Apple produkt)

400 spänn för Appen och 200-600 för Wi-Fi adaptern (beroende på om du har iPhone eller Android)

Köp deras egna Wi-Fi adapter.

Länk

RL
6
RLindgren
530xd -12
Aha!
Då får man väl ta och köpa sig BMWHat!
Tack för förslagen!
Appen heter "Carly for BMW" nuförtiden.
Ch
248
Chip_saffire
X5 4.0d 2011
Jag köpte denna från ebay 251957466969 (item number). Funkar hur bra som helst. All programvara följde med.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Kabeln som Chip_saffire tipsar om fungerar också bra (polare som har den)

Jag måste dock säga att det är trevligt med lite år 2015 utan laptop och kablar. Telefonen finns alltid i fickan och den lilla dongeln ligger bra i handskfacket, då finns full diagnos/kodningsutrustning med i bilen hela tiden!

Och mycket riktigt har BMW Hat bytt namn till "Carly for BMW" Uttryckte inte det speciellt tydligt i mitt första inlägg.

Ch
248
Chip_saffire
X5 4.0d 2011
Ja hade jag vetat om en app så hade det nog mycket väl blivit en sån... Men kabel plus programvara för 35$, ink frakt är ett väldigt bra pris...
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har mycket god erfarenhet av INPA, man kan göra lite annorlunda grejer tex om man har en startspärr som slagit till så går det att synca DME-EWS. Bara där går de flesta andra program bet. Livedatan är också grym där man kan få är-värden från i princip alla sensorer och motorer i hela bilen vilket underlättar oerhört vid felsökning. Ofta har man ju fel utan att ha felkod.
Sen har man ju NCS med hur grym kodning som helst och WinKFP för programmering om man vågar.
Jag har aldrig provat dessa appar folk kör? Går de på djupet på riktigt? Hur är live-datan?

Värt att notera är att kabeln på ebay som Chip_saffire länkar till inte fungerar till LCI-bilar vilket också framgår av annonsen. Trådskaparen har trots allt en LCI.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.