AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.687

Läsa epost f11

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Hej, har en F11 LCI ej proff. nav utan lilla skärmen, senaste firmwaren installerad. Jag försöker få till detta med att läsa mail i idriven men får det inte riktigt att rocka, sms funkar klockrent. Tror allt är uppsatt rätt i min iPhone 5s, kan ex läsa mailen på mitt Garmin aktivitetsarmband. Någon som fått detta att funka och kan ge något tips?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tyvärr, BMW får inte ordning på iPhonens gränssnitt så du kan bara läsa e-post med en Android.

----
BMW CS/SC #6212
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
I min kan man dock lägga in t.ex. sitt gmail-konto direkt i bilen (via connecteddrive portalen) Jag har dock inte provat då jag inte haft behovet av e-post i iDrive. Obs att jag har nav pro i min och jag gissar att du måste ha SA6APA Remote services och SA6AKA connecteddrive services för att det ska fungera.
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Ett lite trådlyft här, sliter med samma problem på min F10, fick du till e-post på connected drive?

Försöker lägga til gmail på bilen och på min connected drive sida hos BMW utan succé, får felmeddelande och varning från Google om att nån försöker logga in på mitt konto från München. Har godkänt på Google att det var jag men funkar fortfarande inte.

Crille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.