|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tycker min baklucka slår igen väldigt hårt. Så om den har softclose så fungerar definitivt inte detta. Men frågan är om softclose är standard om när man har Elbakluckla? Har kollat min utrustningsspec via VIN-numret men ser inget om softclose. Har samtidigt kollat andra bilar som har softclose och där står inte heller något om softclose. Så jag tänker att det kanske är underförstått om man har Elbakluckla? Så, hur vet jag om jag har softclose eller inte? /Olov | |
|
Så fungerar det på min också. Har också elbaklucka och tycker att den stänger lite väl hårt, kanske. Sista biten innan stängning är det ju tänkt att man (om man inte har elbaklucka) bara ska lägga luckan mot låset så "sugs" den in. Dämpningen kunde få vara lite kraftigare i slutet av stängningen på bilar med elbaklucka för att få det att fungera optimalt. Jag har bytt dämparen på höger sida till en ny men det blev inte bättre för det. |
|
|
Funktionen du beskriver som "suger" in bakluckan är väl vad som är softclose? Vilken hastighet bakluckan ska stängas med på en elstyrd lucka måste ju gå att ställa in någonstans? Ingen som har någon aning om hur detta görs? /Olov |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.