|
|
|
|---|---|
|
Ena stötdämparen bak är tvärslut på min nyinköpta 530 Touring från 2008, lite surt men blir bra att skruva dit nya. Min tanke är att göra jobbet själv och jag undrar om det finns några "fallgropar" med jobbet, måste man ta hänsyn till/göra ngt med luftbälgarna till nivåregleringen tex? I princip ska det väl bara vara att lossa dämparna (en bult uppe och en nere) och skruva dit den nya? Min bil har standardchassi. Någon som vet vilka dämpare som sitter original, Sachs? | |
|
Du får nog släppa på luft trycket i bälgarna först sen är det bara att byta Mvh |
|
| OK, nåt tips på hur man enklast gör det? | |
|
Jag hade bytt båda, det är väl en regel som man brukar säga. Originalnr: 33526766587. Gå in och kika på Länk så får du exakta uppgifter. |
|
| Ja jag ska byta båda, kommer att köpa från Tyskland och får det till att dessa ska passa Länk | |
|
Du kan köpa samma prylar (och annat också) för samma pris (kanske t om lite lägre): Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för tipset. Beställde precis ett par Sachs Super Touring därifrån, bra pris! | |
|
Nu är dom bytta, var betydligt enklare än vad vågat hoppas på. Tog två timmar att byta båda, det meckigaste var att få bort/dit golvet i bagaget. Behövde inte göra nåt med nivåregleringen, kopplade dock ur batteriet för säkerhets skull. Hade stor hjälp av denna sida när jag rev inredningen i bagaget. Länk Kan absolut rekommendera att göra detta jobb själv, kostade mig 2200 kr istället för 7900 kr som BMW ville ha. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.