|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag använder en blåtandshandsfree i bilen (325D e92) som är kopplad till cigguttaget som sitter under mittarmstödet. Varje gång jag stänger av bilen så stängs strömmen av där och min handsfree stängs av, vilket är förståeligt men väldigt irriterande när jag t.ex. sitter kvar i bilen någon minut och väntar på någon. Så jag undrar helt enkelt om man kan programmera om bilen till att låta strömmen vara på så länge nyckeln är i, och sen helt av när jag tar ut nyckeln för att undvika att batteriet laddas ur? | |
| Nej. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jo det är irriterande, när man är van att ha kräm i uttaget från tidigare modeller. Jag har en uppladdningsbar Bluetooth Jabra handsfree som sällan behöver laddas. Funkar utmärkt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har läst om att folk ha lyckats ändra detta, men hittar inte tråden längre. Ja man kan köra uppladdningsbar handsfree men det är för bökigt, jag vill inte behöva sätta på och av den och behöva tänka på att ladda den m.m. Min nuvarande Belkin Aircast har jag dragit snyggt under mittkonsolen så inga kablar är synliga och den ansluter enkelt genom ett knapptryck, sen behöver man inte tänka på det mer, mikrofon och allt fungerar bra. Det enda som fattas är att den får ström när nyckel sitter i :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag startar den endast, stänger av sig själv när telefonen försvinner från bilen. Alternativet är att leta på batteriplus nånstans, att koppla nått utomstående elektroniskt till radioläget kan ge konsekvenser och bör isåfall diodspärras. Nån omprogrammering har jag inte hört nått om. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Verkar som att jag får leva med det här då, tänker absolut inte koppla nått utomstående för att ta ström därifrån, vill inte riskera att få problem då bilen fungerat felfritt i alla dessa år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.