|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har sökt men hittar inget svar. Vibrationer i stolen (inte ratten) runt 90-120, bytt bakdäck, kollat rundhet, balanserat om framhjulen. Oberoende av växel. Bilen har gått 20k mil. Ngn som vet? Upphängning av kardan? Bussningar? Annat? Tack på förhand! | |
|
Hur väl balanserades däcken bak? BMW har känsliga chassin och bör balanseras så att det är 0gr obalans. Många däckkrängare nöjer sig med 5-10gram obalans... Är stötdämparna bytta? Kan vara dags vid de miltalen! Även diverse bussningar kan vara slitna vid 20k-mil... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Först balanserades gamla däcken om, sen byttes däcken, balanserades om och rundhet mättes. Samma problem oavsett. Frågan är var jag ska börja leta. Kan ju inte byta allt på "chans" |
|
| Garanterat däcken som inte är balanserade på rätt sätt. Jag vet, för jag har varit i samma situation förra året. | |
|
vad är det för däck? Är dämparna bytta någon gång? Om inte - lär det vara dags! Dåliga dämpare kan ge vibrationer... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Plötsligt började jag känna vid obalans, det vibrerade i stolen vid hastigheter över 110km/h. Var in och balanserade bakdäcken idag. Runt 15-20g obalans på båda. Nu är det fixat och vips näst intil 0 vibrationer i stolen. Enkel och billig lösning! | |
| Kolla dämparna, jag hade små vibrationer "under rumpan" i min bil och bytte dämpare bak = problemet borta. Ena dämpare var tvärslut. | |
|
Är det samma däck fabrikat runtom? BMWCS medlem nr. 08105 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.