AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
10.451

Problem vid "chippning" av 320DA -10

Sida 2 av 2
Har dock läst om folk som optimerat hos smo med samma resultat!..
Än så länge så känns vtech dom enda man verkligen kan lita på i det här fallet.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Kul att du säger så Umeåt&r
Jag har smop och inte haft några bekymmer alls.. Överhuvudtaget.

Däremot har jag hört folk som haft problem med vtech vid besiktning. Men alla kan ju råka på en enskilld problembil antar jag..

//Anders

Okey intressant! Läste i en annan tråd här på forumet som var hos smo som fick be dom ställa mer effekten, samt en annan som upplevde bekymmer då denne drog husvagn men som ej orkade bry sig.

Vi har smo här i umeå men deras återförsäljare är ett ställe där jag aldrig sätter min fot, vilket är synd för annars hade jag prövat deras programvara ...
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Kolla med Magnus på SMO Umeåt&r. Här i Sthlm så är det SMO som kommer ner från Gävle och gör jobbet, de bara "lånar lokal" av samarbetspartnern. Kan vara samma i Umeå, för jag vet att Magnus åker upp till Sundsvall när det skall fixas bilar där..

//Anders

SMO Gävle (Magnus) sköter Gävle och Stockholm.
Resterande återförsäljare är "egna" men använder samma programvaror.
Sundsvall är Mekonomen Birsta och dom hade utbildningstillfällen tidigare (från Gävle). Så är inte fallet längre.

Umeåt&r. Står t&r för tur och retur så kanske det betyder att du reser en del. :) Då kanske du passerar någon tuner (SMO eller någon annan bra) som kan få ordning på din bil direkt.

Flåklypa
Pe
45
PeeteSwede
E61 525dM -09
Slängt ut mitt gamla trim från GDM nu och fått i nytt från "Schmiedmann". Är tydligen "PitStop" i Stockholm som levererar deras optimering/mapp.
Funkar fint nu iaf dock lite mindre kräm än innan.

Så antingen är det mappningen i sig eller så tål min bil inte mer effekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.