AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.369

styrservo renovera? 02-e46

kr
2
kristian81
320i touring-01b
hej äger en bmw e46 01 uttagen 02 320,köpte den nyligen,körde hem bilen ca 2mil,då var bärarmarna tokslut så vibrerade som fan,men tyckte servon funkade ibland vid hastigheter runt 60-70,men helt borta vid låga hastigheter inga oljud från servon,plocka isär servon och behållaren som var helt svart ioljon och beläggningar i behållaren,inga läckage i slangar eller behållare,tänkte öppna och kolla inne i pumpen men verkar som någon har locktitat torxskruvarna så får bli någon ny,såg att det var den uppgraderade pumpen luk 30 med nummer6756582.undrar vart man beställer billigast pump kanske rentav från tyskland beggad skänns osäkert sätta på;=)
jag beställde från smeidman det är samma som hittas på ebay.
kr
2
kristian81
320i touring-01b
montera isär servon nu såg att axeln gått av innan kuggarna,hitta en ny servopump på risetride.se för 1299kr
Li
81
Linnskog
BMW 330CI -03
Nu har detta även hänt mig och pumpbyte ska ske inom kort. Min fundering är om det är dåligt köra utan servo för styrkomponenter som rattstång och styrväxel etc?
Kan tänka mig att det sliter på gummibussningen mellan dessa två men den ska också bytas.

Bilen i fråga är en E46 330 Ci
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.