|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
Grusse |
Sitter det lamelldiff som standard på 325 touring -89 & -90? Vilken utväxling är det på touringen? Sitter det en annan diff på 325ix, eller finns det lamelldiff till dom också? |
|
Hej Grusse. Om det är diff så är det Lammel diff,det är tillval på E30 325. Utväxlingen är 3.91 på Touringen. Jag har en och sälja om du är intresserad!! Bengan Länk |
|
Grusse |
Så det är lamelldiff på ix om det är diff, jag hade för mig att någon skrivit att det var en annan typ av diff på dom. Viskodiff eller nått liknande. Någon som vet om det sitter diff som standard på touringen då? |
| det sitter en 25% viskodiff på alla ix vad jag har fått höra | |
|
IX har viskodiff...en smetig olja Det sitter INTE diff standard på Touringen. Det var tillval på alla 325 E30.... Utväxlingen var 3.91. bengan Länk |
|
|
Så det skiljer på utväxlingen på touring och sedan? //Ticco www.ticco.com |
|
Grusse |
Okej,då var det ungerfär som jag trodde. Tack för hjälpen! |
| Bengan: Skicka pris på diffen till min mail så ska vi diskuttera!! johankihl@hotmail.com | |
|
iX:en har viscodiff. Det går inte att sätta procent på spärrverkan i en viscodiff, den varierar ju från helt öppen till ganska hård (kommer inte ihåg hur hård). iX:en har även den lägre utväxling är rwd 325. Hur det är med iX touringen vet jag inte. Kiip Spiiding! |
|
|
Är det någon som vet vilken diff som har den lägsta utväxlingen? Som kan passa på en E30. Som jag har fattat det hela så passar även diffen från en E28 rakt av på E30 då min kompisar har det på sin E30. Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Spana här: Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
-> stensth Då måste han väl ha bytt locket bak? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Tack för det svaret. Vet du om det sitter en lamell-diff på 325ETA:n? Är ute efter en lamell-diff med lägre utväxling för att köra med på strippen med. Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Ticco: Jag kan tyvärr inte svara på den frågan till 100% men jag tror inte att han har gjort det, tror han bara flytta fästpunkten! Men som sagt jag är inte 100 på det! Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Ticco: by the way, hur går det med din turbo bil? Har du mappat den än? Eller du kanske ska kompsänka den och dylikt? För den är inte det va? Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
| Det var option med lamelldiff på etorna förutom de som heter 325es som hade m-technic chassi och lamelldiff och lite till. | |
|
ILoveToRide: Oki, var det inte så på alla E30 att det var tillval med lamelldiff eller är jag ute och cyklar? Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Nej den är inte kompsänkt, väntar fortfarande på koppling! Har stått uppallad snart 6veckor. Hadde ju lite missflyt med den nya kopplingen. Tänkte att jag skulle prova å mappa själv innan snön kommer å se hur mycket man kan ladda utan kompsänkning. Får jag inte min koppling nu under veckan så blir det väl till å bombhota ABR :) Enligt ETK'n fanns det 325e både med och utan lamell-diff. Men utväxlingen är ju inte för strippen direkt. 09/85 = 2,93 12/86 = 3,25 //Ticco www.ticco.com |
|
|
2,93! Snacka om autobahnutväxling :) Min "is" skulle göra 297,2km/h vid 6500varv, flyttar man varvstoppet till 7k så blir det 320,1km/h! Hallå eller... Skulle nog vilja sitta bakom ratten i den bilen... NOT :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ja just det ja, var lite strul med din koppling det kommer jag ihåg. Tråkigt när sånt händer. Får du det på garantin då? Eftersom det måste ha varit ett fabrikationsfel eller? Ska man inte ha lägre utväxling för att kunna köra lite fortare på strippen? I såna fall så har jag fattat det hela fel!? Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Jo, jag har skickat den på reklamation men får inget svar av ABR, sruligt som f*n! Vilken är låg/hög utväxling? Vet bara att desto lägre siffra desto högre toppfart och långa sega växlar. Desto högre siffra desto lägre toppfart och korta accsnabba växlar. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.