|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag böt förardörr på min e39, och då tog jag låskista, låskolv, handtag, jaa allt från den gamla dörren då den nya dörren var rensad. Men nu fungerar inte låset på den dörren! Varken med nyckel, fjärr eller att trycka ner pinnen i dörren. När jag låser med fjärren så går själva pinnen ner men direkt upp igen, då går dörren att öppna men larmet går direkt. Och om man sitter i bilen och låser, så går det att trycka ner pinnen men den stannar inte ner utan fjädrar upp direkt igen. Någon som kan ha ett hum om vad det kan vara? Mvh/ Sami | |
|
Hej, Kan inte sätta fingret direkt på vad som kan vara fel, men jag tror att du missat något mekaniskt. Så att cykeln ligger 180 grader fel, så att säga. I o m att larmet slår till, och låset reagerar, verkar något vara felvänt. /Lennart |
|
| Kan det vara den där piggen som sitter i låskolven och som ska gå in i själva kistan, kan man sätta den i fel läge? | |
|
Tror att du är på rätt spår. Tydligen lätt att sätta fel. Jag kan mejla dig en pdf-utskrift från BMW TIS, så ser du mer än jag kan förklara. /Lennart |
|
| Ah ok tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.