|
|
|
|---|---|
|
hej. jag har renoverat en bmw e30 i snart 4 år, här är en länk till bilen så ni vet vilken bil jag har problem med : Länk Allt i bromsväg är bytt på bilen så ni vet det. Så nu var det dags att börja lufta bromsarna och kopplingen, vi började med att köra med en "själv luftnings pump" men de gick inge vidare, den ville inte suga fram oljan riktigt så då gick vi över till det traditionella sättet när en sitter i å tränar högerbenet och skriker på den andra som släpper och drar åt nippeln. Då började vi få fram olja bra utan bubblor men allt eftersom så kom det bubblor (Kommer väl antagligen från ABS enheten). Vi luftade systemet med tändningen på och då klickade ABS:en då och då. Vi fick säkert lufta systemet 5-10 gånger innan vi inte hade nå mer bubblor. Nu kommer vi till alla de konstiga problemen. Problem NR.1 : När man släpper på nippeln bak när man luftar så går pedalen ner hela vägen i botten på både höger och vänster sida, Men när man släpper på nippeln på något av fram oken så går bara pedalen ner en liten bit och sen tar det tvärstopp. då menar jag inte ett "svampigt stopp" utan det tar verkligen tvärstopp, som om något tar i nånstans. Problem NR.2 : När man pumpar upp tryck i pedalen så den är stum och sen om man släpper den (utan att släppa nippeln) i en sekund så tappar jag allt tryck och får börja om igen samtidigt som pedalen är väldigt svampig. Problem NR.3 : när man trycket ner pedalen och släpper upp den så klonkar de till en bit ifrån toppläget, vet inte varför, men de kanske är vanligt? har inte varit med om det tidigare nämligen. Problem NR.4 : om jag trycker ner pedalen sakta och upp flera gånger så bygger den aldrig upp tryck. jag har kollat att rör/slangar ETC men inget läcker. Om jag pumpar upp tryck snabbt i pedalen och håller den still så sjunker inte pedalen ett dugg så läcker gör den inte vad jag vet. Alla svar Kan vara till hjälp så de ni vet kanske inte jag vet så kör hårt med svaren! De som känner att de verkligen vet vad som kan vara fel eller vill ha med detaljerad information kan gärna ringa mig på Tel: 0702042994 Hoppas på snabba och hjälpsamma svar. Tack! MVH/ Fredrik Andersson. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.