|
|
|
|---|---|
|
Ska byta från sportratt till M-sportratt med paddlar på min F10 523i 2010. Airbagen ska vara den samma men vad ska man tänka på vid demontering och montering av airbagen. Lossa minuspolen på batteriet antar jag? Men kan den utlösas av statisk elektricitet eller felhantering? Hur gjorde ni som bytt ratt i era bilar? Tack på förhand! /Rikard | |
| Ta bort minuspolen (behövs egentligen inte men bra så man inte sätter på tändningen av misstag när airbagen är borta så man får felkod). I övrigt inga konstigheter. | |
| Tack Kane för svaret! Alltså ingen risk att airbagen exploderar om minuspolen är av? Läste nåt om att den kräver så lite ström att explodera att statisk elektricitet räckte. Man har ju lite respekt för kraften av en airbag. | |
| Det skall inte kunna hända något men likförbannat så är man nervös när man håller på med dem och har huvudet lite utanför "skottzonen"....;) | |
| Haha okej ;) får sitta i passagerarsätet och meka då ;) tack! | |
|
Koppla bort batteriet och vänta minst 15minuter. Sedan kan du sitta på förarsidan hur mycket du vill. Jag har bytt mängder av airbagrattar och aldrig suttit i passagerarstolen:). Mvh Stephan |
|
|
Okej, tack får köra på det då! :) Någon som har koll på hur man programmerar in Sportautomat (paddlar) på en bil utan det original. Har läst och vet att det ska gå men har inte riktigt fått klarhet i det. Har den vanliga 8-stegade automatlådan. Har programmerat en del med NCS Expert på min E46 och E61 så det har jag en del erfarenhet av. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.