AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.104

Känner någon till denna bil (mycket märkligheter..)?

Va
94
Vargen74
e34 520i-96
e28 M535i-87
Har under en längre tid följt denna bil på blocket, och trots att den borde sålts för länge sedan om allt varit kosher så är den kvar. Priset har även sänkts några gånger..så för ett tag sedan gjorde jag slag i saken och kollade bilen på transportstyrelsen. Skumt..
Milen på bilen i annonsen stämmer hyfsat om man kollar vad den gått vid senaste besiktningen (som var i december förra året trots att annonsen hävdar nybesiktad) men sedan börjar det bli märkligt.

När jag först kollade bilen stod den som avställd och det är lite skumt att transportstyrelsen hävdar att bilen är ljusblå.. Well, är den omlackad och det är bra gjort så finns inga konstigheter så jag mailade säljaren och frågade om just detta med lacken och lite andra frågor men fick inget svar.

Nu står att bilen är i trafik, men summan som återbetalas vid avställning finns inte specad. Betyder inte det att det är skatteskuld på bilen?
Nåväl, hursomhelst så ser ju bilen förbannat go ut på bilderna så jag undrar alltså om någon vet vad det är för bil och om man ska våga gå vidare. Jag är rätt dålig på att forska i bilar och då säljaren verkar ovillig att besvara frågor via mail så vill jag ha lite kött på benen innan jag lyfter telefonen.
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Länk?
Va
94
Vargen74
e34 520i-96
e28 M535i-87
Hehe, jo.. Det underlättar ju.. Visste jag glömde något.

Länk
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Är det verkligen ett riktigt M-paket?
Saknar diffusorn bak, sedan ser den väldigt "hemmalackad" ut.
Saknar någon list mm.
Det ligger iallafall ett brukandeförbud på bilen pga obetald fordonsskatt, precis som du misstänkte.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Kan den vara folierad? Skatten gissar jag är en skattekredit som inte förfallit till betalning. Testa att ring säljaren, bilen ser ju fin ut i vart fall. Ägs av en 75-årig tant som har flera fordon skrivna på sig, bland annat en lastbil, moped samt Audi A8. Känns inte det som en figurant för en handlare med kontoret på fickan? Bilen kan iofs vara bra trots det.
Va
94
Vargen74
e34 520i-96
e28 M535i-87
Hade det varit en skattekredit hade bilen inte haft brukandeförbud förrän räkningen förfallit..så något obetalt måste finnas. Är ju för all del inte värre än en prisförhandlingsfråga..
Om den är folierad så blir jag lite anti.. Svårt att veta vad som gömmer sig under folien. Är den omlackad är det en annan femma..men får man ändra färg ifrån ljusblå till röd utan att på något vis ändra i bilens papper? En bil reggad som ljusblå som är röd borde ju dra till sig fel sorts intresse..(lagen).

Ska maila igen och hoppas på svar denna gången.
Man får ändra färg som man vill, inget som behöver noteras i några papper. Men vill man ha det rätt i systemet är det bara att säga till på besiktningen så för dom in den nya färgen i registret. Kanske funkar att bara mejla transportstyrelsen med...
Bilen bytte ägare två gånger i Mars, men ägaren innan hade bilen sedan Sept 2007. Ring honom och kolla historiken och kanske kan ge mer info om färgbytet.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.