AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.942

Byta Hydraulaggregat till abs på en bmw e90 320 -06

Ja
3
Jacobjohnjulius
320i E90 -06
hej! mitt hydraulaggregat till abs:en är kass på min bil och jag har nu tänkt byta det själv. någon som har gjort detta innan och kan guida mig igenom det?:) är lite nyfiken på hur krabbigt det är att lufta systemet.

Tack på förhand:)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ska du byta hydralaggregatet så krävs det diagnossystem för att lufta systemet korrekt. typ Autocom / Bosch KTS el motsvarande. Medhjälpare krävs, en som sköter datorn innifrån bilen och en som luftar vid hjulen vid hjulen.
Diagnosprogrammet sköter pump och ventiler i hydralaggregatet i en viss ordning och vägleder dig genom processen.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Bytte min abs pump själv på min 335 e92 -07.
Släppte lite på "trycket" vid höger framhjul på bromsvätskan.
Sen lossade jag alla anslutningar och tog bort den gamla och sen satte i den nya.

Luftade sedan alla bromsar på vanligt vis, en kompis tryckte på pedalen inne i bilen medans jag öppnade luftnippeln vid hjulet.
Gick igenom alla hjul, men kändes som det endast hade behövts att lufta höger framhjul där jag hade släppt på trycket innan.

Sedan var det bara att åka till BMW och låta dem koda in den nya pumpen till bilens elektronik. Sa åt dem att kolla om det behövs luftas mer, men de behövde aldrig det.

Ja
3
Jacobjohnjulius
320i E90 -06
Vad fick du betala för att koda in den nya pumpen?😊
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Tror jag gav mellan 1000-1500:-.
BMW verkstaden gjorde lite annat med min bil samtidigt så därför jag inte kommer ihåg exakt vad det gick på...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.