AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.689

Råd ang köp av M3 e36

Sida 5 av 5
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Jepp har sett deras prylar, Göke ihop med Mac Motoren verkar höra till de bästa om man läser runt lite. Helst hade man velat köra utan LMM för att få CSL-konstruktionen med integrerat luftfilter i insuget, men vissa säger att Alpha N utan LMM funkar kass. Får kanske dra ett mail till Göke och hoppas de förstår engelska, tyska kan jag läsa rätt hyggligt men skriva är värre :)
Börja med att plast ihop kolfiberinsuget så det ser ut som det en gång gjorde. Sen har du 2 alternativ.
1: Silikon slang mellan plenum och LMM, borde gå att hitta nåt som passar
2: Gör ett snyggt hål + fäste där i plenumets inlopp där du kan fixera LMM, dvs inte hela röret utan bara senor delen?
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Alternativ 1 blir tyvärr svårt då det redan nu är sjukt tight för ett luftfilter framåt mot strålkastaren, måste i princip lossa strålkastaren för att få ut filtret.

Alternativ 2 kan ju va nåt kanske ja.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Fick den att gå hyggligt igen ivf, får göra nån permanent lösning i vinter. Är på jakt efter M3 GT-fälgar med BMW Motorsport i centrum så om nån har såna hojta till. Fälgarna som sitter på tycker jag passar riktigt illa till karossen.

Har beställt KW V1 coilovers för att få ner den lite närmare backen. Duger bra för mig som bara kör gata.

Länk

Länk

Ja ratten är en E30-ratt utan airbag av nån anledning, men den är nyrenoverad så den får kanske sitta kvar iaf.

Den är inte perfekt men det finns potential.
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Tack för titten och åkturen idag! Jag tyckte den såg mycket trevlig ut, alltid gillat den färgen :)
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
ser riktigt fin ut på bilderna iaf. gillar färgcombon starkt, tumme upp!

Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Tackar! Jodå den är helt okej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.