|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Hehe, lättsåld med andra ord. Skönt! Låter som en vettig strategi, det är ju inte en bil du måste ha på stört. Det kommer ut några pärlor varje år även om det enbart är en handfull. |
|
Får jag ett bra bud kanske jag kan tänka men att sälja min. Www.garaget.org/imix |
|
| imix: Jag har skickat powerpost till dig. | |
|
Den svarta cab:en är fin! Men tittar man lite mer kritiskt på bilden ser man att sufletten är "sliten" främst på C-stolpen, min ser ungefär lika dan ut, o jag bedömer den vara bytesmogen, därav att en ny original-suflett ä inhandlad o skall monteras snart. När det är gjort är jag ett steg närmre "Topp-skick". Det som är kvar att göra enligt mig är: 1: Byte av samtliga bussningar/leder i bakvagn, blästring + lackering av den kompletta bakvagnen (inga glapp/oljud what-so-ever men ändå...). 2: Nya motor + växellådsfästen (samma sak här, inga symptom men ändå...). 3: Byta termostat, vattenpump samt kylare (återigen, bara för att "sejfa"). När allt detta är gjort vågar jag påstå att den är i absolut "Topp-skick", överallt. Nuvarande skick är "Bra +" enligt mig, men de som sett bilen bukar inte dela den åsikten. För mig är skick mer än glänsande lack, det mekaniska skall vara absolut felfritt. O helt ärligt, en 16 år gammal bil med originaldämpare om än så med mil under 10000 sjunger säkerligen på sista versen. Kopplingen kan oxå vara bytesmogen...Allt detta är nytt på min bil o massa mer därtill, japp jag sejfade, igen *haha*. Jag har helt ärligt, aldrig behövt byta något på mina bilar pga fel, utan allt är "sejfningar" (om man bortser från lambdasonds bytet på E34:an pga kassa värden). Vid besiktning av mina bilar så brukar teknikern mest stå o titta o klia sig i huvudet tänkandes "Va e detta för en dååååre?" :). Nåt år sen när E34 besiktigades blev det allmän samling för att beskåda skicket underifrån, teknikern glömde till o med bort att han inte kollat avgasvärdena, men jag påminde då jag är alltid nyfiken på just denna del av besiktningen... Imix bil ä fin, men MC-ljuddämpare hör inte hemma på en bil av det skick den ser ut att vara, Eisenmann eller möjligen SuperSprint är "rätt". Andra petitesser är att den ser ut att ha "fel" njurar+njuplåt, om nu bilen inte är är en 97:a egentligen, men då har den "fel" sidoblinkers istället :) |
|
| Bilderna var 9 gamla också så kan ha hänt en del, men inväntar spänt mer info om den. Avgassystem och sådant är en lätt sak att åtgärda, rent ljudmässigt är Scorpion en favorit. | |
|
Ser väl ut som på bilderna. Har haft ute den en helg, tror det var 2012. Annars har den väl stått avställd sen 2008. Köpte den 2003, har väl rullat kanske 1000 mil sen dess, gubbkörd! |
|
| Ja det låter lite intressant, kontakta mig via powerpost eller pm på www.garaget.org/turbovin när du har tid. | |
|
Köpte den technovioletta som kom ut. Okej bil, bäst av dem tre jag kollat på men finns en hel del fix men det kan jag ta. Kolfiberinsug och Eisenmann är ren porr. Men Eisenmannsystemet sitter med fruktansvärt dålig passform, andra gången jag varit med om Eisenmann som har usel passform, till min E38 fick de svetsa om varenda fäste för att det skulle passa bra, får nog skicka in denna på samma jobb för det ser inte klokt ut. Bottenstocken i lådan låter riktigt illa med uppsläppt koppling också men lådan i sig funkar hur fint som helst utan övriga missljud. |
|
| Grattis till din nya M-bil :) | |
| Turbovin: Techno är den snyggaste färgen om jag får säg, den skiftar fint :). | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Grattis! Kan bara hålla med Dawwe om att Technoviolett är den finaste färgen på E36. |
|
Tackar men nu får nog bilen stå ett tag tills jag köpt ett nytt kolfiberinsug eller möjligtvis återställt till original. Sånt här fulmek åker jag inte runt med i en M3 Lär va som gjort för att den ska suga in ouppmätt luft förbi LMM-röret, inte konstigt att den går dåligt. Länk Rätt uppenbart att det är ett insug gjort för att man ska köra utan LMM, som nån har moddat lite snyggt. Dessutom är bara ovandelen i kolfiber. Länk Vilket kolfiberinsug är det som gäller om man vill ha insatsfilter i stil med E46 CSL? Men då måste man fimpa LMM, Alpha N ska väl inte va helt bra för körbarheten? |
|
|
Oj verkar nästan vara ett levande lik du har köpt...Hoppas nu att du räknat rätt så det inte bli som det brukar att de kommer kosta minst 50% mer att "fixa" då man hittar alltid fler saker man stör sig på när man väl börjat, dvs att du kunde ha köpt en betydligt fräschare bil överlag för en betydligt högre summa men som ändå bli billigare i slutändan... Insuget kan mycket väl vara helt i kolfiber. Kolfiber finns i andra former än leinwand och/eller twill -väv. Det finns "uni-mattor", rowing osv. I ditt fall ser det ut att vara mest uniderictional "väv" och/eller rowing plus vanlig leinwand/twill glasväv... |
|
|
Roligt att du fick tag i en bil:) Tror det blir riktigt bra, att hitta en entusiastbil oavsett pris är nog inte lätt.. De flesta verkar ha hamnat hos yngre personer som gillar att styla, mer eller mindre. Byter massa lampor fälgar osv. och inga originaldelar finns kvar! Då får börja köpa tillbaka grejer, kan både vara svårt att hitta och kosta en del. |
|
| Haha levande lik var nog lite magstarkt, då vet jag inte vad du skulle kalla dem andra jag kollat... Den gick helt okej men fetade på lite mycket ibland på tomgång och låga varv samt lite konstigheter med varvtalet på tomgång ibland. Detta var ju det sämsta med bilen, upptäckte ju inte hur illa det där såg ut förrän jag tog loss filtret. Fanns originalplenum på blocket för en rimlig peng men jag får se om det går att få fast lmm lite bättre temporärt så att jag kan byta till annat kolfiberinsug i vinter. Lär ju va lite leveranstid på en sån där oavsett. | |
|
Grattis! Och välkommen till "e36 träsket", tvivlar inte en sekund på att den kommer att vara i utomordentligt fint skick inom rimlig tid:) ///Stefan, Karlsborg |
|
| Bilen är faktiskt bortsett bortsett från stenskott på front och huv finare i lacken än min E38 var egentligen, så jag tror det finns hopp för det levande liket ;) För 91k kan jag leva med lite fix, tycker bara det är kul snarare än att bara vara ute och köra och putsa. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Att skruva och fixa är halva nöjet, sen om bilen är helt felfri och i utställningsskick vågar man inte använda den annat än till att fisköra. Lite patina skadar inte. ;) |
|
Jag behöver lite råd, försökte täta till skarven mellan LMM och insug bättre än på bilden idag, men jag tyckte det fick motsatt verkan nästan. Vet inte om det var det som gjorde det eller att jag rengjort LMM med CRC air sensor cleaner. Den går uppenbart för mycket fett nu iaf. Bilen är mappad med insuget av Chipcenter i Växjö om jag inte skrivit det tidigare. Mina två alternativ som jag ser det är att: hitta ett nytt kolfiberinsug. Vem köper jag av, Köhler? Existerar Rnb Racing fortfarande med deras insug? Finns ju i Tyskland också. Gissar att man bör köpa ett avsett för LMM för att få bästa gång samt att få det besiktningsbart. Sen behöver väl mappen förstås kollas över lite om man byter till ett annat kolfiberinsug. Det andra alternativet är att sätta dit originalinsug, finns annons på blocket men tror inte han hade luftfilterburk, så det blir typ 1600 för plenum, sen original filterburk eller nåt typ Simota i kolfiber, sen måste väl min ecu mappas om igen. Går det att skicka bara DME:n till nån som tankar i programvara för originalinsug igen? Vill helst inte köra nån längre sträcka med bilen som det är nu. Hur hade ni gjort? Älskar ju ljudet av kolfiberinsuget och tycker nästan det hör till på en M3 E36. Det kanske rent av går att plasta till så att LMM-röret blir permanent monterat i mitt befintliga insug. Sensorn kan man ju ändå byta separat då i såna fall. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.