AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.868

Hur ofta kör ni på de olika körinstälningarna?

jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Eco Pro- Comfort-Comfort+ - Sport-Sport +
hur ofta använder ni dessa lägen. ( undantag comfort) då bilen startar i det läget.
Accelererar bilen snabbare i Sport + än i Eco pro om det är samma omständigheter ?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Comfort är vanligast, men jag växlar ofta mellan lägen, främst för att ändra stötdämparnas hårdhet i och med att jag har adaptivt chassi.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Eco PRO aldrig, sport 10 %, sport+ ett par procent resten comfort.
ki
3
kividiot
118d M Sport -14
Eco Pro i stan och på mindre landsväg, Comfort på motorväg och är det rolig landsväg så blir det Sport eller Sport+.

Skillnaden på acceleration mellan lägena på min 118d kommer mest från grundvarvtal, Eco Pro försöker ju hålla varvtal så lågt som möjligt så det tar en liten stund före accet kommer. Eco Pro så gillar den ligga ~1100 medans på Sport är den uppe i ~1800 med automat. Gillar och köra på Eco Pro eftersom jag får upp mot 60km sparat per tank.

På större BMW jag kört som X5 och 640d tyckte jag Eco Pro inte gjorde lika mycket skillnad i förbrukning dock blev accet på bilarna riktigt segt..
Kör rätt ofta på Eco Pro kul att slå rekord på hur mkt man tjänar då jag bara kör till o från jobbet. Sen kör jag rätt ofta på Sport och Sport+. Jag är en av väldigt få som gillar syntetljudet när man kör på Sport läget. Gillar även styrningen i Sport läget.
Comfort använder jag i princip aldrig!
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
i stan då och då på Comfort men oftast på "standard". Om det blir längre sträckor på motorväg är det Sport som gäller. Sport + har jag nog bara testat någon enstaka gång.

Niklas

Fransosen
Kör bara i sportläget, bilen drar ändå ingenting och start/stop stängs av automatiskt. Rappare gasrespons och fastare styrning är en fin bonus.
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Kör nog 50% i EcoPro, 45% i Comfort...5% i Sport men tycker inte det tillför så mycket (annat än högre förbrukning).

/J.I
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.