|
|
|
|---|---|
|
Var och granskade denna bil då jag letar X5. 2013/06, 4300mil. Enligt säljare, toppskick, inte blästrad, två små stenskott, inga kantstötta fälgar, perfekt inuti och rekondad. Facit: *Helt sönderblästrad, både i front och bakom hjulhus. Stänklappar var ditmonterade för att dölja skadorna. * En stor bula i huven. * 17 stenskott i huv varav två igenfyllda. * Bula och repa på höger bak * Sne höger bakskärm som tar i bagagelucka vid stängning vilket resulterat i att färgen skavts bort ner till plåten. * Armstöd med hål i skinnet. * Flertal märken i vänster bakdörr insida samt förarstolens baksida. Troligen från något stort som lastats. * Förstört insteg vänster sida med tydligt skav av insteget.. * Stor repa höger fram kofångare från påkörning. * Kantstötta fälgar. * Recond bestod i snabbvax där inte ens repor kring dörrhandtag eller asfaltsfläckar var borttagna. Detta är alltså enligt säljaren en bil i "Perfekt skick". När fan ska de lära sig att ärlighet gäller även då kunden ringer för att förhöra sig om ett objekt? Nu blev jag skitförbannad efter att ha spenderat en dag i bil för att titta på denna rishög. Har inte skrivit här inne på ett par år men kände att jag var tvungen att avreagera mig lite. mvh | |
|
Bra att du varnar. Hur lyckas man missköta en sån bil på så kort tid och så få mil. Skrämmande. |
|
|
Hej, Övervägt att skriva ett mail till försäljaren, förklara tid, energi och kostnader du lagt ned och tråkigt det känns? Samt be om svar varför som nog bara han vet... ? Mvh Asken |
|
|
Jag pratade med säljaren på telefon. Var hyfsat upprörd me han stod fast vid att bilen var i perfekt skick i hans ögon. Märkligt att en säljare vägrar inse att han gjort fel. Bilen var en premium selection selection vilket jag, i min enfald trodde borgade för skicket... Skit samma, det kommer fler bilar. Frågan är bara vart jag ska hitta en till rätt pris/utrustning och mindre än 5k mil... Mvh |
|
|
Vilken BMW som helst som har rätt ålder och mil kan bli Premium Selection. Det är ingen garanti för bra skick. ------- //Lövet |
|
|
Leta i Tyskland, där kan inte vilken BMW som helst bli Premium Selection. I Sverige kan som sagt vilken BMW som helst bli det inklusive bilar där ägaren struntat i att komma in på gratisservicen. På min #774 byttes förarsidans dörrsida innan leverans på grund av att den inte var tillräckligt fin vid 6½år och 15310mil. |
|
|
Jo Stephan735, jag håller ögonen öppna på mobile.de... Har tIdigare tagit hem ett par bilar från Tyskland. Har aldrig upplevt att skicket är så dåligt på tyska bilat som de som gått i Sverige. Där bryr man sig om sina bilar. |
|
| En vinter i (södra) Sverige räcker för att blästra en E70 med M-paket i avsaknad av ordentliga trösklar. Klar feldesign! De med de breda trösklarna (och smalare däck) klarar sig väl bättre antar jag. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Omlackning lite då och då får ju anses som en "slitdel". Blästring kan man ju leva med ett tag men allt det andra som beskrevs är inte roligt. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Köper du från handlare ska du pruta hårt, det är tråkigt med såna här historier, gör att man har noll förtroende och ytterligare en anledning man ska köpa bil från privatperson. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.