|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har börjat kolla runt efter en X3a 2007-2010. Kravet är Aut och funderar nu på vilken motor man ska välja 2.0d eller 3.0d. Vilken motor ska man välja och varför? Vad är skillnaden i service osv. Finns det något annat man bör tänka på? Tacksam för dina åsikter. Och JA, jag vet att skatten är dyr... | |
|
Välj 3.0d om du vill ha en motor med trevligare ljud och mer vridmoment. I övrigt är allt billigare på 2.0d. Skatt, försäkring, service osv. Välj en automat så slipper du svänghjulsproblemen som finns på manuella 2.0d. ------- //Lövet |
|
|
Tackar. Ni som äger en X3a hur mycket betalar man för stora servicen? (mellan tummen pekfinger) Vad betalar ni i försäkring osv |
|
|
Kollat runt och det är ingen större skillnad på skatten på en 2.0d och en 3.0d Då är ju frågan vad skillnaden är på servicen? Någon som vet hur mycket extra 3.0an kostar i service? Har båda självrenande partikelfilter? |
|
|
Är du säkert du kollat jämförbara bilar? Det borde skilja runt 1500-2000kr i skatt till 2.0d fördel. Service skiljer kanske en tusenlapp eller två, det är inte mycket mer än lite mer olja som skiljer. ------- //Lövet |
|
| Vad jag kunde se så var skillnaden 1200-1300kr på skatten vilket bara blir en hundring extra i månaden. | |
| Har BMW självrengörande partikelfilter? Eller är det något som måste bytas? Isf vilket miltal. | |
|
hej. nu har jag inte jättekoll på bmw längre... så rätta mej om jag har fel!! har mest hållit mej till gamla Range Rovers med bmw6a sen jag slutade åka bmw... ;-) visst borde servicekostnaden va ganska stor skillnad på om du har kvar den så länge så att kamkedjan ska bytas!! M47 går väl att byta med motorn i bilen... medan dom andra motorerna väl måste ur!! N47 anses ju dessutom va en problem-motor av en del... och inget klår ju gången på en bmw 6a... ;-) utom möjligen en v8a... men kanske överkurs om du byter bort den vid 10-15000 mil... men börjar du närma dej 20... så är det väl intressant!! håkan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.