|
|
|
|---|---|
|
Gick ej att låsa upp bilen med varken fjärr eller nyckel, nyckeln bara snurrar i låset på framdörren. Slutade med att jag fick knacka in höger ruta på bakdörren. Har införkaffat mig en ny men nu undrar jag om Airbag kan smälla i dörren? Räcer dt med att koppla bort minuspolen på batteriet eller båda polerna? Kom gärna med tips för att underlätta, gäller ju låscylindern med :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Airbagen ska du inte bekymrar dig för om du lossar batteripolerna vad du INTE ska göra är att vrida på tändningsnyckeln/med batteriet påkopplat med airbagen urkopplad då sätter du felkod som måste raderas med diagnos. Egentligen behöver man inte ens lossa batteriet det räcker med att inte aktivera systemet i radioläget med tändningsnycklen för att meka med det men vill man känna sig säker så lossar man batteriet. Angående låset får du nog undersöka detta när du demonterat det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej hasso och tack för ditt svar. Okej så bort med polerna så airbagen i dörren inte smäller i huvudet.. Det med att INTE vrida tändningen förstod jag inte riktigt, kan man koppla ur airbagsen? Tack hasso |
|
|
Rutan är nu bytt :) Återstår låscylindern som var helt paj inuti. Skapade en tråd här för om någon har en till salu. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.