|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Vad jag har förstått så kommer n55 att ersättas av b58 i nya 340i. Törs man köpa en ny motor från BMW eller bör man vänta till dess att eventuella barnsjukdomar är borta? Vad är era åsikter? Vad jag har förstått så är faceliften väldigt försiktig så den i sig bör väl inte behöva utredas för barnsjukdomar? Vad är era tankar? H/David | |
|
Du har förstått rätt! Jag skulle inte vara orolig. Visst är det en ny motor men många komponenter och framförallt koncept liknar N55 och är därmed väl känt sedan länge. Om jag skulle köpa nytt idag så hade det blivit en 340i. Med lite flax så kommer ett power kit till motorn längre fram som ger mer kraft. Skulle inte bli förvånad om ppk med 350 hk och 500 Nm kommer. Ang facelift så är det mycket försiktigt. Mest positivt enligt mig är att klimatpanelen har fått ny display. Sen är bilen markant billigare jfr med tidigare. När jag bygger min typspec så skiljer det 50' jfr med pre lci. Väldigt förmånliga paket finns numera. |
|
| Du har nybilsgaranti i 2år + 10-15' mil motorförsäkring från ditt FB, så varför bry sig? | |
| @Marin därför att även om det inte kostar jättemycket pengar så tar det en massa energi och tid - been there done that! | |
| @DLC satt oxå å lekte lite i konfiguratorn och tyckte oxå man fick in mycket utrustning. Är grundpriset billigare? M sport paketet är rabatterat väl? Jag är sjukt sugen på att sälja x3:an till förmån för en 3 serie lci. Får väl ut för lite för min bil är jag rädd för... | |
| Nej grundpriset är upp lite grann (i alla fall för 340i, men den är billigare än en 335i med ppk) men m-paketet är billigare och innehåller mycket mer utrustning jfr med tidigare. Exempelvis fick man betala extra för xenon tidigare, nu ingår led om man köper msport. Sen verkar det inte möjligt att köpa en manuell 340i touring vilket är en förändring mot tidigare. Misstänker dock att bmw antagligen sålt mycket få sådana bilar (har inte sett en enda annons med en manuell 335i touring och faktiskt inte någon estoril som jag har). | |
|
Tack för svaren! Står lite i valet och kvalet mellan 340i och 335d. Jag kör relativt lite så bränslekostnaden är inte superrelevant utan det är mer andrahandsvärdet jag funderar kring- tror ni en "stor" bensinsexa kommer vara stendöd om 4-5 år? Vad jag också har förstått så är 335d en riktig pärla. |
|
|
Att Lci Navin inte använder 3G utan kör LTE borde innebära en klar förbättring. |
|
| Min erfarenhet är att det är viktigt att välja toppmodellen om man går på en bensinsexa. Och i detta fall så finns det inget annat! Sen kommer 340i vara extremt ovanlig och tilltalar en grupp begköpare vilket kommer hålla upp priset då utbudet kommer vara extremt dåligt. Men om jag ska titta i spåkulan så tror jag dieseln kommer ha bättre andrahandsvärde. Det är mode med diesel och låg förbrukning trots att totalkostnaden påverkas marginellt. Men boost, se till att köpa det du helst vill ha och inte vad nästa köpare vill ha! Det kommer bli dyrt oavsett vad du väljer ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.