|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! Jag börjar bli sugen på en sen E87. Men det är väldigt svårt att hitta exakt den bilen jag vill ha: En med all utrustning förutom skinn. Visst, man kan köpa en ny bil så får man den exakt som man vill ha den, men nog borde det funnits någon annan med samma tanke som jag? På mobile hittar iaf jag inget ( med förbehåll för att jag är kass på att söka), blocket ska vi inte tala om... Men jag är inte omöjligt. Går det att hitta en -09 och senare 120D eller 123D med M-sport, Xenon, navi pro, Logic 7 och dragkrok, så räcker det. Hittelön erbjuds! Med vänlig hälsning Bo | |
| Det blir nog väldigt svårt om det nu finns. | |
|
Dragkrok går alltid att eftermontera. |
|
|
jopp: Det har du rätt i. Å andra sidan kan man väl göra det med absolut allt, bara man slantar upp. Men visst har du en poäng i att det är relativt billigt. Så jag stryker väl det kravet, men frågan är om ens det hjälper? |
|
|
Hittelönen är min!:) Här har du en 123d (troligtvis 2010a) med M-Sportpaket, delläder, dragkrok, navi pro, HIFI Pro, Xenon + comfort access, tonade rutor, elstolar + minne, infällbara speglar, cdvxl, adaptiva kurvljus, glastaklucka och ytterligare prylar. Allt för €16990 prutbart. Länk Mvh Stephan |
|
|
Jag har en välutrustad 120d -08. M-sport lemansblå Delläder, hifi professional DSP Radio professional El-stolar med minne Tonade rutor original Comfort access Larm Bi-xenon Och allt de vanliga. Mest otroliga av allt, SVENSKSÅLD Trodde jag aldrig jag skulle hitta. Mitt tips till dig är att kolla bilderna NOGA I annonsen, min bil stod de ingenting om utrustningen i annonsen. Hade el-stolar som krav. |
|
|
Stephan: Intressant.... känns som du har förtjänat din hittelön. Det verkar onekligen som den har det mesta som gick att få och definitivt de grejorna jag räknade upp som "måsten". Dags att läsa upp sig på importguiden. Men en sak slår mig: Den har automat. Det tänkte jag i min inskräkta värld inte ens på att det fanns, men det är väl helt ok om den är bra. Jag tyckte Automaten i F20 är mycket bra och även i min gamla E39 är den skapligt ok. Hur skulle ni säga ni upplever automaten i E87? Får väl provköra en med automat, bara kört utan.... Ser nu också en misstänkt tom knapprad på mittkonsollen... är det jag som ser dåligt eller verkar den sakna stolsvärme? De knapparna sitter kanske någon annanstans om man har eljusterbara stolar? Vill nog gärna ha stolvärme i bilen.... Med vänlig hälsning Bo |
|
|
Jonatan: Du kan inte tänka dig att sälja? Gärna billigt också? ;) Med vänlig hälsning Bo |
|
|
Bo: Bilar med automatisk klimatanläggning har värmesitsknapparna på klimadisplayen Länk Länk Sitzheizung är även ikryssat i listan på utrustning. Köper du den rekommenderar jag att du börjar med att få chassinumret och göra ett utdrag från BMW ISPA Light för att se när den varit inne på service/garantiåtgärder. Be även att få fahrzeugbriefet inscannat så du ser ägarens namn/ort och den första ägarens. Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Tydligen finns en panel som på lite avstånd ser identisk ut, men som inte har stolvärmeknappar, utan de sitter i listen undertill. Se Länk Lurigt! Läste importguiden och kom fram till att min tyska är alldeles för dålig för privatköp tyvärr. Så om ingen tar in bilen åt mig så får jag nog hoppa över den du länkade. Det jag absolut vill ha som: M-sport = vanligt Xenon= vanligt Navi pro = går numera att eftermontera (till en visserligen hög kostnad) Logic 7 = Går att eftermontera, men blir nog bättre ljud med billjud från vanlig billjudfirma. Hifi pro (logic 7) är helt ok men inget superljud direkt. Dragkrok = enkelt och relativt billig att eftermontera. Det får nog helt enkelt bli så att jag ger mig i kast med att meka lite själv... Men det kan ju vara spännande också! Kanske blir något mektips vad det lider. |
|
|
Hej! Nej blir nog inget byte fören nästa år tidigast. Bara haft den i lite mer än 1 år. Mycket nöjd med bilen i övrigt. Rekomenderar starkt el-stolar och comfort-access. Men vill du vänta får du gärna köpa bilen. Har även westfalia dragkrok som jag monterat själv. Billigast i England. |
|
|
Jonatan: Nej det blir nog en kärra redan inom en vecka eller så... vi får se vad som kan dyka upp. Det blir till att ta fram skruvmejseln och plocka i åtminstone några saker själv.. ebay är ett trevligt ställe. |
|
| Jag har en liknande 120d -08 som Jonatan, den kommer bli till salu så snart jag köpt en ny. Den saknar dock Navi och Logic 7. Hör av dig om du är intresserad :) | |
|
Bil köpt! Alpinvit 120D m-sport. Det vart en "tomburk" med endast ett fåtal halv-ovanliga saker som fällbara ytterspeglar osv. Men jag är under dessa 3 timmar jag ägt den mycket nöjd. Den tar ungefär 0.65 i 150km/h vilket väl är hälften av min 540. Den är ingen raket men den pinnar på så man inte blir omkörd av eu-moppar i vart fall. Den viktigaste extrautrustningen får jag som sagt montera själv. Tack och bock alla glada. Väl mött på vägarna. |
|
|
Ville bara uppdatera med att jag är på nurburgring med bilen och den går riktigt bra, även om man såklart är man bland de långsammaste med "bara" 177hk och standarddäck. Kom i samtal med två trevliga Norrmän som körde en fin M635. Många fina M-modeller här, de flesta trimmade också. Mvh Bo |
|
|
Vilket sammanträffande! Vi åkte hem i måndags, körde 240 mil med min. Kanon nöjd. Ligger bra på dom kurviga vägarna. Såg ni avd oldtimer Grand prix? Vi åkte även m5 ring taxin på lördagen. Trevlig resa! |
|
|
Hej Jonatan! Nej det blev bara körning med egen bil. Även GP-banan var öppen så jag provade där med och det var riktigt kul det med. Med vänlig hälsning Bo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.