|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har något av ett konstigt fel på min manuella e39 540 årsm 98. När jag ska frikoppla och växla främst från 1-2 och 2-3 så börjar motorn rusa i varvtal, den stiger eller stannar på ett visst varvtal, oftast runt 1500-3000rpm. Om jag fortsätter att hålla in kopplingen när den rusar och den ligger på t ex 3000 varv så slutar den rusa så fort jag kommer ner till 20 km/h. Det som gör mig mest förvirrad är att det inte är varje gång jag växlar, det kan komma och gå lite som det vill. Men oftast händer det dem första växlingarna när bilen är nystartad kall som varm. Prövade att göra rent tomgångsventilen igår och då gick allt bra tills jag skulle köra idag då de hände igen. Har även försökt kolla de flesta slangar så de är hela. Någon som har något förslag på vad det kan vara? Mvh | |
| Det är förmodligen kärvande gasvajer. Kolla att den sitter fast som den ska och inte är sprucken. | |
| Tack för tipset ska kolla det imorn! | |
| Har sett liknande på andra bilmärken, med elektroniska spjällhus, och där har det ofta varit luftläckage /tjuvluft som varit anledningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.