AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.341

Vad kör ni med för fälgar på era F30?

835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Har en Melbournerödmet 320d F30 Sportline, håller på och letar nya fälgar, 19" eller 20" och har alltid varit en stor vän av BMW original tillbehörs fälgar, men tycker verkligen original utbudet till F30 är tråkigt då jag gärna har lite konkav/djup i fälgarna.
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Kolla Länk om du vill ha dyra kvalitetsfälgar speciellt för BMW, annars finns ju hur mycket som helst. Tyred.se har bra priser, Molway är också OK. fler finns och i England är marknaden enorm. BM Autosport t.ex. Länk m.fl.
/J

Surf Or Die!!!
Allt är ju relativt men Bayern är ju inte direkt dyra och är relativt tunga.
Har haft HRE (forged) tidigare, har nu Forgestar (flow formed) vilka båda är lättare än originalfälgarna.

Mina Forgestar CF5V är relativt konkava för att vara till F30. Problemet med F30 mot E9x är ju att man måste köra högre ET vilket gör att de blir mindre konkava.
Kör med Bmw performance 313 19" Sitter som en smäck! ;-)
ha
734
haack
X3 30d -18

Finns ju kanske inte så himla många skojjiga fälgar att välja på.
Jag åker på judd fälgar.
Dim 8.5x20 fram och 9.5x20 bak.
Bilder och mer info finns på www.garaget.org/haack

Mvh

Finns ju miljoner av fälgar att köpa om man bara använder internet och köper utomlands. I Sverige däremot är ju allt till ockerpriser och det mesta billig skit.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Imolarot: Jag tror jag har sett din bil med HRE fälgarna när jag googlat bilder, riktigt snyggt!
Pär:an, tackar! De sitter på en Estoril F31 till salu nu i Varberg.
BBS var väldigt stora när jag var något yngre, där tittar jag själv efter nya vinterfälgar nu, dom är iof nästan dyrare än BMW Original.
Imolarot: mått o skick?
Vad för däck?
Vad har du tänkt för pris?
sig66:

Kanske skall förtydliga lite... De sitter alltså på en kompis bil (som köpt de av mig), och hans bil är till salu nu och kanske fälgarna med?!

Kolla in www.auto-trend.se så finns hans Estorilblå F31 där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.