|
|
|
|---|---|
|
hej har fixat och haft mig ett bra tag med att Turbokonvertera en m20b25 som första projekt! Blir original motorstyrning med Chipad Box i förstahand. Nu ska elen kopplas! Behöver tips hur jag ska göra, från original motorn (m10b18) har jag 9 stift i c101 kontakten. M20b25 härvan har 17 stift! Hur ska jag göra? Har hört att det bara är plugga i men tycker det verkar konstigt då flera kontakter blir över. Någon som har gjort detta som kan komma med lite tips? Har läst mycket el och forskar och haft mig de senaste dagarna utan att komma någon vart... Tack på förhand! | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nja, sällan det är 100% plug'n'play. Baserat på motortyperna och C101-beskrivningarna så låter det som originalmotorn M10B18 använde sig av L-Jetronic och den nya motorn M20B25 använde sig av tidig variant av Motronic. Det är ju två olika system (Motronic är ett engine management system medans L-Jetronic är ett fuel injection system). Denna bild ger dig en översikt på vad de olika stiften gör iallafall (kan dock inte garantera att den är korrekt då jag själv inte gjort en liknande konvertering) Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.