AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.720

Lampfel på släp utan släp tillkopplat 325d -09 touring

Pe
16
Peter_ksk
325dA touring -09
Hej
Har en varning om lampfel på släpvagn utan att jag har ett släp påkopplat. Alltså en varningssymbol med en lampa och en etta bredvid. Blinkersen blinkar även snabbt som om en lampa på bilen skulle vara trasig, men alla är hela. Testade att koppla på ett släp igår men utan att en enda lampa på släpet fungerade. Även PDC bak är ur funktion, antar att det är för att bilen tror att ett släp är tillkopplat. Har original el dragkrok på bilen.
Nån som känner igen det här eller har tips på vad man kan kolla själv innan jag lämnar in den för dyra pengar?
Fr
86
FreddanO
525i Touring -01
Jag skulle först ha testat med elektronikrengöring i kontakten, kan ju ha ärjat där.
Annars skulle jag nog säga att det verkar kunna vara nån kabelstam bakåt i bilen som blivit dålig kanske.

Nu är jag ingen E90-guru så ska inte uttala mig för mycket, kan ju även vara två separata fel.

Testa med elektronikrengöring och skrapa lite på stiften så det inte är kortis någonstans som steg 1. :)
Pe
16
Peter_ksk
325dA touring -09
Hej.
Tack för svaret.
Har gjort rent kontakten nu, hjälpte inte. Den såg väldigt fin ut, ingen fukt därinne.
Har även kollat säkringarna i handskfacket. Finns det fler säkringar till kroken än dom som sitter där?
Kabelstammen i bakluckan kanske börjar bli dålig?
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Finns en kabel som går runt till jord i släpet på den 13-poliga kontakten.. Kan vara ett kabelbrott på den.
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Jag gissar på kabelstammen i bagageluckan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.