AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.241

lite funderingar kring SMS box

Tjenare, jag hade tänkt påbörja ett projekt jag lade på is för dryga 2 år sedan, den har lite strul med DME boxen. och för att förtydliga allt så är bilen i fråga en 320i m50b20 E36-94.

Om jag inte missminner mig så kom EWS i bilarna "startspärren" i april 1995,ironin i det hela att jag införskaffade en box från en 520 från någonstans under 95,och den besitter exakt samma siemens nr och originalnummer som min defekta box från -94, kruxet är att den nya boxen inte startar bränslepumpen och sådant vilket tyder på att den har startspärren ,och vill inte vara med att leka.

jag flippade upp DME boxen och tog och skiftade Chipet som sitter i boxen från min 94a till den från -95,då gick pumpen igång och den tänder till lite då och då,men aldrig så den hoppar igång,bara tänder till på någon enstaka burk låter det som,typ exakt som den trasiga boxen gör, jag startade bilen senast i höstas med den defekta boxen som var lite deluxe så att säga,men nu efter vintern ville stackarn inte skutta igång,tyvärr.

Så jag undrar om det finns någon möjlighet att ens använda den boxen från 95an? Men tanke på att boxen fick snurr på pumpen och tänder till lite granna så känns det ju som att det finns en möjlighet att det kan funka?

Kan det kanske finnas någon som besitter en DME från 93-94 med siemens nr 5WK9 003 Som fungerar och känner sig på säljarhumör? Eller kanske besitter ett sånt där chip?

Skriv gärna om ni har några teorier kring ovanstående problem, alla dessa givare och jordningar är bytta sen innan så det är just boxen som är problemet,kikat lite på bildelsbasen och där finns bara boxar med samma nr från 96, men eftersom det uppenbarligen fungerade att skifta chipet bara så funderar jag om det är chipet som kan vara lite defekt och ger otillräckligt med gnista så den inte hoppar igång?

Just DME är jag väl inte superinsatt i hur man kan skifta och ha sig med,men om någon besitter lite information om detta så får ni gärna skriva en rad eller 2 och förklara lite om det är något jag fått om bakfoten.

Tack på förhand/L
Det ska stå DME box inte sms,skriver från en sån där jäklar platta så den bytte väl ut det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.