|
|
|
|---|---|
|
Går i bilbytartankar och funderar på vad man kan tänkas få för en välskött 116d, 2011 års modell med endast 2700 mil på mätaren. Jag är enda ägaren. Någon som vågar sig på en gissning baserat på nedanstående information? I princip alla andra liknande kärror har rullat betydligt längre så det känns svårt att jämföra rakt av. (Bilpriser säger mellan 136' och 146' privat) Färg: Alpinvit Utrustning: Advantage edition, comfortpkt, sportstolar, xenon, isofix fram, rökarpkt, belysningspkt, hyfsade vinterdäck på original alufälg i mycket gott skick. Komplett servicebok och nyligen servad (juni). Allt fungerar givetvis, men något enstaka stenskott finns och något mindre skavmärke på bakre stötfångaren från nån tomte som troligen försökt klämma sig ur en trång p-plats. Någon prisidé? | |
|
Alltid svårare att värdera en bil som avviker från "normen" i ditt fall genom lågt miltal och mer utrustning än en genomsnittlig 116d. Jag tippar på ett pris kring 50% av nypriset netto. Har för mig att 116d E87 hade bra rabatter på slutet, kan den kostat 250-260 ny? Runt 125-130 bör det gå att få ut, men F20 116d ligger nära i pris. Dyraste 116 E87 på Blocket begär säljaren 152' för och har mindre utrustning men endast 800-900 mil. Mitt råd, gå ut med 135 och testa responsen. Lycka Till! |
|
| Bra analys👍 | |
|
Tack för synpunkter! Gissade att bilpriser hade hamnat lite i överkant. Tanken är att sälja till en bekant för att slippa gå ut med en annons. Blir det inte en försäljning där så kommer jag nog behålla bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.