AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.854

Xenonljust i England - X3 2013

Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Jag tänker åka på bilsemester till GB med min X3:a med xenonljus. Det finns ingen "spak" att ändra ljusen med som det fanns på min 525 och BMW kundservice har ingen aning. Är det någon här som har något råd? Jag vill ju inte blända mina medtrafikanter och den gamla lösningen med tejp verkar inte heller fungera.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Hej,

Det går att köpa klistermärken vid bensinmackarna samt på båten (om du tar det alternativet). Detta har jag använt på min förra E92 med xenonljus.

Mvh/ Niclas
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Bra. Jag fick veta att klistermärken inte kunde användas på klarglas men jag litar på dig! Tack!
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Är du helt säker på att dina ljus är så mycket asymmetriska att du måste skärma av?

Mina xenon är mycket lite asymmetriska jämfört med vanliga halogen från 80-talet.

Och i bruxen för min bilen står det:

"Ljusfördelningen från strålkastarna förhindrar automatiskt att mötande trafik bländas av halvljuset, även om man i ett annat land kör på den andra sidan av vägen än i det land där bilen är registrerad."

Vänligen Näckrosen.

I rather go ponding
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Du hade helt rätt Waterlily. Man behöver inte göra något och ingen verkade bli bländad, om man har en X3:a med xenonljus.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nu vet jag inte om det är likadant på alla bilar med Xenonljus, men jag vet att jag har läst i en instruktionsbok till någon bil, att det är så enkelt att det var ett vred eller en spak som man ändrade position på vid själva lyktan för att "ställa om" till vänstertrafik.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
På min F10 kan jag ändra ljusinställning mellan högertrafik och vänstertrafik i iDrive.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.