|
|
|
|---|---|
|
Vi skulle byta vattenpump på brorsans 320D 2010 nu i helgen och upptäckte kanske även ett annat tråkigt fel. När vi började skruva isär bilen såg vi att det var ett centimetertjockt läger med sot och lort i inuget. Vi skruvade då bort slangen från intercoolern till turbon och såg att det var lite olja på turbinhjulet inne i turbon. När vi kände på axeln i turbon så kändes den en aning glapp. Låter detta som ett turbo byte är på sin plats eller är detta normalt? Vi har inte sett att det ryker något av bilen eller att den går dåligt, men lagret med sot i insuget kan inte vara normalt. | |
|
Hej, Min första fundering - hur långt har bilen gått? Beroende på miltal så kan lite olja vara normalt. Med vänliga hälsningar Anders Lagerström |
|
| Glappar turbon axiellt eller radiellt? | |
|
Tack för svaren! Bilen har gått 15.000mil. Jag testade aldrig om den glappade axiellt, men den var lite glapp radiellt. Jag antar att det inte får vara helt stumt då det blir ganska varmt? Enligt BMW så är det tyvärr med 99% säkerhet dags för en turborenovering. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.