|
|
|
|---|---|
|
Vet inte om det finns någon sådan tråd men då kan vi ju starta en. Samlade tips som gör mekandet/underhållet lite enklare och snabbare. Jag går ut med ett tips till E30 och bilar med samma eller liknande ljusjustering. Har man de små vita eländiga justerrattarna så vet vi hur roligt det är att vrida på dem. Men smörjer man ordentligt och plockar fram lilla spärrskaftet och hylsa nr 10 så blir allt betydligt enklare. Har dessa gått sönder så kan man skruva på två muttrar och låsa dem genom att vrida dem mot varandra. Sen går det att vrida på dem med lämpligt verktyg. ///BMW - Was sonst! | |
| Bättre om de samlas här, Länk | |
|
Mja, det där är ju mer hur man utför lite större saker. Det här var mer vardagligt var det tänkt. ///BMW - Was sonst! |
|
| Finns redan en avdelning för mektips, varför starta en ny? lägg dina tips där. | |
|
Just för att det inte är regelrätta mektips utan mer göra-livet-lite-enklare-tips (life-hacks som det så modernt heter). Läste du ens inlägget ovanför ditt? Men nu är ju tråden redan nerlusad med trams så moderator får gärna ta bort den. Edit: Jag har nu meddelat moderator om borttagning av hela tråden. Så nu blir alla nöjda och glada hoppas jag. Trevlig kväll. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag kör med måttot oavsett märke: Byt motoroljan en gång mellan de ordinarie så slipper man mycket problem. Mvh Jonas B |
|
| Blir lite svårt att föra diskussioner i mektips. | |
| mekar spegel utragbar och gripklo eller fjäder med magnet på suveränt när man tappar skruvar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.