AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
9.944

Billig Olja

Sida 2 av 2
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
ÖB 399 Mekonomen 699
Välj
Th
593
Theobald
750ial -88
Johan B> Beställde 20 liter Aral 5W40 från levoil nyligen. Kanonfin olja, 980 kr och då ingick frakten. Tog 3-4 dagar att få den!

UPS levererade fram till dörren. Tack för tipset! Helnöjd!
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Oljaonlie är nog ca 50% dyrare än motvarande näthandlare i Tyskland.

Men visst, tycker man att man vill gynna ett svenskt företag är de nog rätt billiga i Sverige. Billigare än "Dyronomen" i alla fall!;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
För den som inte köper olja till mer än ett byte blir oljaonline rätt ok ändå tack vare låg frakt (59kr) Handlar man från tyskland är frakten oftast 15-20 euro.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja, för mig som byter bil som andra köper kalsonger duger inte 20 liters dunkar om bilarna kräver olika klassningar. Blir en jäkla massa olja över.

-------
//Lövet
Mest info för den som inte vill handla från Tyskland mm.
Levoil och Mapodo är klart billigast :)
För övrigt så är det Aral i mina motorer numera ;)
Sv
91
Sveamannen
530Da -01
Mustang Ht -69
Efter att ha tagit del av Johan B's kunskap om olja bytte jag till Aral supertronic(0-40) till min 530D.
Det blev så stor skillnad på minskat ljud i från motorn att jag aldrig hädanefter kommer att köra något fordon på annat än Aral olja, och då har jag inte kört på billiga oljor innan.
Bytte olja 3 veckor innan besiktningen, avgasvärdena sjönk ifrån 1,8 till 0,3 från året innan, men här har säkert termostat byte och fixande av vacuum läckor spelat viss roll.
Tack till detta forum i allmänhet och till Johan B i synnerhet som har öppnat mina ögon för enkel oljebeställning av kvalitetsoljor från Tyskland på nätet.
Sveamannen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.