|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ÖB 399 Mekonomen 699 Välj |
|
|
Johan B> Beställde 20 liter Aral 5W40 från levoil nyligen. Kanonfin olja, 980 kr och då ingick frakten. Tog 3-4 dagar att få den! UPS levererade fram till dörren. Tack för tipset! Helnöjd! |
|
| Länk | |
|
Oljaonlie är nog ca 50% dyrare än motvarande näthandlare i Tyskland. Men visst, tycker man att man vill gynna ett svenskt företag är de nog rätt billiga i Sverige. Billigare än "Dyronomen" i alla fall!;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| För den som inte köper olja till mer än ett byte blir oljaonline rätt ok ändå tack vare låg frakt (59kr) Handlar man från tyskland är frakten oftast 15-20 euro. | |
|
Ja, för mig som byter bil som andra köper kalsonger duger inte 20 liters dunkar om bilarna kräver olika klassningar. Blir en jäkla massa olja över. ------- //Lövet |
|
|
Mest info för den som inte vill handla från Tyskland mm. Levoil och Mapodo är klart billigast :) |
|
| För övrigt så är det Aral i mina motorer numera ;) | |
|
Efter att ha tagit del av Johan B's kunskap om olja bytte jag till Aral supertronic(0-40) till min 530D. Det blev så stor skillnad på minskat ljud i från motorn att jag aldrig hädanefter kommer att köra något fordon på annat än Aral olja, och då har jag inte kört på billiga oljor innan. Bytte olja 3 veckor innan besiktningen, avgasvärdena sjönk ifrån 1,8 till 0,3 från året innan, men här har säkert termostat byte och fixande av vacuum läckor spelat viss roll. Tack till detta forum i allmänhet och till Johan B i synnerhet som har öppnat mina ögon för enkel oljebeställning av kvalitetsoljor från Tyskland på nätet. Sveamannen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.