|
|
|
|---|---|
|
Har just avslutat en resa runt om i Europa. Bortsett från saker som går sönder så har bilen skött sig utmärkt. Men en sak anser jag att BMW har misslyckats med och det är de yttre backspeglarna. De har ett begränsat synfält med en obehaglig död vinkel. Skall jag byta fil så måste jag kontrollera att det är fritt i den "döda vinkeln" innan jag svänger ut genom att vrida på huvudet. Ett antal gånger så har det varit nära en olycka när någon smugit sig upp och sedan ligger och kör i den döda vinkeln. Har någon undersökt om det finns konvexa speglar (spegelglas) som passar till en 850 eller om det går att tillverka sådana. Jag avser nu de vanliga speglarna, inte CSI-varianter. | |
|
Glömde att säga att jag avser hela spegelglaset och inte någon extra spegel från Biltema. För övrigt så har på mina ytterspeglar tagit bort det vindbrus som uppstår vid den lodräta skarven mellan den svarta plastramen och plastkåpan. Där är det en 1-2 mm bred skarv. Lite eltejp över skarven och det förblir tyst i farter över 80 km/t. Synd att det inte går att lägga in bilder! |
|
|
Nu har jag funnit ett par spegelglas som passar. Originalglasen var 155 x 100 mm. Glasen jag köpte 155 x 95 mm och vidvinkel. Länk Passade i hållarna och jag ser bättre bakåt. //Peter |
|
|
Blir nog så på min bil också. Jag kommer ihåg när jag körde hem min bil att jag sa till frugan att den här bilen har en "obehagligt död" vinkel i sidospeglarna. Om du vill lägga in bilder kan du ju skaffa dig tex en Dropbox och lägga din bild du vill visa i en "public folder" så funkar det på samma sätt som med bilden på spegelglasen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.