|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som har någon ide om vad nedanstående felkod kan vara. Ingen varningslampa tänds och allt fungerar som förväntat men om jag raderar den så kommer den tillbaka direkt efter nästa gång jag kört. /Millman E R R O R M E M O R Y --------------------------------------- Date: 07.07.2015 14:55:03 ECU: DXC_90 JobStatus: OKAY Variant: DXC_90 ------------------------------------------------------------- RESULT: 1 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- C998 C998 - SZL: Fehlereintrag fuer SZL: LWS-Fehler: Signal oder Wert unterhalb Schwelle Radtoleranzabgleich Error counter: 50 Logistic counter: 40 Mileage 0 km Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h ACB 0.00 0/1 DBC 0.00 0/1 ECD 0.00 0/1 HDC (nur 4x4) 0.00 0/1 DSC 0.00 0/1 ABS 0.00 0/1 BLS 1.00 0/1 ASC 0.00 0/1 kein passendes Fehlersymptom Testbedingungen erfüllt Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Error code: C9 98 E0 32 28 00 00 00 00 40 ============================================================= | |
|
Verkar vara något med olika rullomkrets eller något. Olika lufttryck i däcken. Kolla även denna tråd: Länk Min bil: Länk Mvh Ola |
|
|
Hej, Tack för svaret. Har kollat lite på ABS sensorernas hastighets signaler och när jag kör rakt fram Färöarna jag exakt samma värde på signalen från alla fyra hjul förövrigt så sitter det samma däck runt om och har även samma lufttryck. Måste nästan vara något annat. Har haft denna felkod i två år och den kommer tillbaka direkt när man raderat den lampan tänds inte och DSC verkar fungera men det stör mig. Fler synpunkter emottages tacksamt. /Millman |
|
|
Har de aldrig sagt något vid service? Om inte så är det nog inget att hänga upp sig på. /J Surf Or Die!!! |
|
|
Hej. Nu servar jag inte på BMW utan brukar försöka fixa det mesta själv men den här felkoden stör mig lite eftersom jag inte lyckas lista ut vad det kan bero på. MVH /Millman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.