|
|
|
|---|---|
|
Börjat titta lite på en några år gammal kombi, vill ha en rymlig bil med hyggligt drag :) någon som jämfört dessa två? eller har andra alternativ? | |
|
I min lilla värld kan man inte nämna Passat R36 och F11 550i i samma mening. 550in är en fantastiks bil, R36an är inte det. (utan att säga att den är dålig, men inte jämförbar med 550in) |
|
|
Har du verkligen kört R36? Ditt uttalande tyder på att du kanske testat en vanlig Passat 2.0tdi nån gång på sin höjd. Det är nog inte riktigt samma sak... ------- //Lövet |
|
|
Är det bilar i samma prisklass du funderar på så antar jag att det är E61 550 du jämför med Passat R36. Som bruksbil skulle jag nog i så fall gå på Passaten, den verkar gå riktigt bra och jag har inte hört om några större problem med just R36. Passat som bil kanske är lite tråkig, en 550 ger en lite mer speciell körupplevelse, till något högre driftskostnad. |
|
|
Självklart har jag kört R36an annars skulle jag inte uttala mig. Prestandamässigt är det inget fel på Passaten. Det jag inte gillar är V6ans gångkutur (som i min värld är hemsk) kupebullret och plastigheten. Har även väldigt svårt för folkas DSG låda, växlar märkligt och ryckigt. Men det är bara vad jag tycker..... |
|
|
Ja alla är olika....tycker den v6 an är grym med dsg lådan, Dubbelkoplings låda sitter väll även i m5??? Automat med momentomvandlare är inte i min smak och förövrigt på väg bort. de enda som är bättre med f11 är ljudisoleringen .....enligt mig då. |
|
| tack för era synpunkter :) andra alternativ som jag inte tänkt på är välkomna... | |
| hur är Opel Insignia? | |
|
N63 (motorn i 550i) har drabbats av en del tråkiga fel och det pågår en stor kampanj i nordamerika där man t.o.m. köper tillbaka bilar. Det verkar som att den uppgraderade varianten (N63TU) inte har samma problem, men det är nog för tidigt att fastslå. Det kan också vara så att bränslekvaliteten i USA spelar in och att det är ett mindre problem här. Men för säkerhets skull hade jag nog hållit mig borta från åtminstone N63 i ursprungsversion. |
|
|
Personligen skulle jag iaf aldrig byta min E60 550i mot en R36. Nu har jag iofs en manuell så jag kan inte uttala mig om automaterna, som är det vanligaste utförandet. Men oavsett, i motorkaraktär och komfort kommer inte Passaten i närheten. Dessutom litar jag inte en sekund på VAG's DSG lådor. Har ej heller testat F11 550, men har svårt att se att R36 skulle kunna hota den heller, iaf inte med mina kriterier. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.