|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En rolig/tråkig tråd kanske:). Frågan är enkel: Hur många M-cylindrar äger du? Regler/krav: Det skall vara äkta M. 1M eller 850Csi räknas inte som äkta M. Inte M535i heller för den delen, ja jag tror ni förstår.... Motorn behöver inte sitta i en BMW, den kan vara "turbo konverterad" eller modifierad i övrigt, men den måste sitta i ett fungerande fordon, o motorn i sig skall fungera även den så klart. Om den sitter i något annat än en bil så är det oxå OK, tex en båt (vem gör så mot en M?), men objektet den sitter i skall fungera och vara användbart. Block och/eller rasade motorer man har i källaren räknas inte...Det finns inga krav på att de skall vara godkända av besiktningsorgan.... Jag börjar o går ut hårt(?): 34 cylindrar :) | |
| 0 ;-) | |
|
Jag har bara 10 |
|
| 8! Det får räcka så :) | |
|
Fyra stycken snart veterangamla. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ungefär 40 för lite ; ) ot 6st |
|
|
Räknas inte 1M som en äkta M ?? :) Motivera gärna :) |
|
| Sedan när är inte 1M, 850 CSI och M535i M-bilar? Till och med E36 318iS Class II är en M-bil (utvecklad av M, presenterad av M). | |
| 8 | |
|
Än så länge har jag 6, men nog måste du komma med en jäkligt bra motivering för jag inte ska lägga en 6 till!? Väntar ;) |
|
|
O för mig... Dawwe: När jag räknar antalet cylindrar för din imponerande samling så får jag ihop 26, i vilken/vilka bilar sitter resterande 8? Sitter du på två E30 M3 som du gömt undan :) |
|
|
Frågan gällde M-cylindrar, inte M-bilar... 1M är ju "bara" en lätt hottad 335i spis...M535i spisen är en vanlig M30. 850Csi spisen är gränsfall, men den har designationen M70B56, en äkta M (var iaf på den tiden) designerad med ett "S", ska vi säg S70B60 (S70/1) :). Så har man en S14 i sin gräsklippare så kan man gott räkna med den :). Black: Jag mörkar lite ja, men jag har räknat rätt. |
|
|
Räknas E90 320si? (jag har bara 4 AMG-cylindrar, så jag blir nog utskrattad) |
|
|
Sex,jag gillar Sex!!! Klabbarparn |
|
|
Kul tråd :) då sitter de ju alltså inte "äkta" M cylindrar i nya M3/M4 heller ? Åxå dom har stressfläkt å "lågt" maxvarv. |
|
| Rasmus: Jo. Visst det är nån form av "hottad" 335-spis, men det är gjort en hel del. Vet inte om motorn i M3/M4 har samma betecknimng som i 335i? | |
| 10 :) | |
|
Eftersom jag tog förnuftet tillfånga så kan jag glatt meddela att jag fortfarande innehar 10 st M-cylindrar :) /MrWIB |
|
|
6 st har jag ägt men nu mera är dom sålda... Suuuuuget efter överladdat blev för stort så det blev så. |
|
| Beyma; till vänster brukar man lista bilar man ÄGER ..... | |
| Sorry ! Såg nu att den va såld . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.