|
|
|
|---|---|
|
Godkväll! Hittar ingenting om hur hårt man ska dra åt muttern på navet efter att man bytt hjullager. Har hittat ett inlägg här på Autopower som säger att man ska dra det 250 nm. Stämmer det? Vill vara säkra sidan. Mvh | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Välkommen! För att minska risken att få felaktiga svar (vid egentligen alla frågor) så är det nödvändigt att uppge modell och år (tex E36 320i -93), detta för att det kan skilja sig rejält i konstruktion och tillvägagångssätt. I det här fallet antar jag att det rör sig om en vanlig E36. Och det stämmer, det är 250 Nm (Källa : Bentley). Men! Är det en E36 M3 så ska de dras med 300 Nm. |
| Ja precis, det hade ju varit smart att skriva. En E36 325 handlar det om iallafall! Tack för svaret! | |
| Enligt TIS skall de främre dras med 290 nm samt de bakre 250 nm | |
Angående Bentley, det är namnet på förlaget som gör de bästa reparationsmanualerna till BMW. Här är den till E36 - kan starkt rekommendera denna om man tänker meka med sin E36 Länk |
| Kan väl vara så men varför inte gå på BMW's egna siffror? Ps glöm inte att du skall byta muttrarna eller muttern | |
Jag syftade inte på momentvärden när jag föreslog Bentley, jag presenterade den som en reparationshandbok (se mitt förra inlägg igen). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.