|
|
|
|---|---|
|
Längesen jag var här sist men... Bytte bort min e39, 528, 97 som jag verkligen älskade, men som började bli gammal tyckte jag, så till saken. Initialt var jag rätt besviken och ångrade mig då e39 kändes rejälare, mysigare och med härlig karaktär och kraft på låga varv. Nu har jag servat och bytt en del slitdelar och bondat lite med e60n via resor till östergötland och västmanland från Gbg där jag bor. Jag tycker fortfarande att interiören i e39an är mysigare och rejälare, motorns karaktär föredrar jag också fortfarande, men komforten och balansen i e60an är nog ett strå vassare i alla fall. Ja, det krävs nog lite mer mil för att riktigt vänja sig ändå! Men en sak blev jag oerhört imponerad av, igår tankade jag efter 57 körda mil, Gbg-Norberg- Örebro och lite sighteeings turer i västmanland, laglig fart och lite mer emelanåt, ungefär som jag brukar köra, fick i 40 liter! Det blir 0,7 l milen det, rena snåljåpen ju :-) Jag tyckte e39an var snål, lyckades aldrig komma över 1 liter milen hur mycket jag än gasade men aldrig kom jag ner i dessa siffror! Har ni samma erfarenhet av m54 motorerna? | |
|
På långresor: ja, 0,7 är som min. Blandad med mest korta körningar: 0,85. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.