AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.153

Värt att köpa en 335d 2010?

An
145
Anmg
118i M-sport F40
Volvo V60 T6TE
Lite funderingar på vad ni anser om denna bilen:
Länk

Fin på alla sätt, men känns som det är mycket pengar för en trotts allt 5år gammal bil?
Vore kul att uppgradera från min 325a till denna, men frågar migsjälv lite om det inte är mer värt att köpa en 328i av nyare modell? Kommer stå sig bättre, billigare i längden?

Känns som det rensas ut lite av F30/F31 nu hos handlarna iaf här i göteborgstrakten. Tömmer dom hallarna för kommande faceliftmodeller kanske? Värt att slå till på en 320d / 328i?

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Räkna med en kraftig värdeminskning.
An
145
Anmg
118i M-sport F40
Volvo V60 T6TE
Jo lite känsla att det kommer ta till endel.
260 någonstans kanske är ett rimligare pris.
Är väll en sommar förälskelse :)
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Visst kommer den fortsätta sjunka, men den stora smällen kom ju när F30/F31 introducerades. Om handlarna rensar hallarna just nu så är det väl ett bra prutargument på denna bil - "men F31 börjar verkligen bli billiga nu, då måste denna vara ännu billigare..."
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
335d kommer att vara ganska OK i värdetapp. Denna verkar vara ~OK i pris och väl utrustad. Med VTECH så blir det ju en diesel-M3-kombi :-)

Men faktum kvarstår - för 170.000 till får du en F31.
Låga mil och fin bil till trots så är det en e91 som är svindyr. Jag hade aldrig köpt en så gammal konstruktion för så mycket pengar, hur mysig den än är.
An
145
Anmg
118i M-sport F40
Volvo V60 T6TE
Är lite ute efter skjutsen som den kan ge, men en 328i f31 är ju inte långt efter. Och ja skulle gissa billigare i drift på sikt. 5år gammal är 5år, saker händer.

Ruggigt svårt att välja vad man ska köpa för rolig bil, känner mig som ett barn i en godisbutik. 300-350kkr är väll igentligen maxbudget.

Även om ja suttit stilla senaste 5åren, så är ja inte som ja var då ;)
Lite väl dyr för en 5 år gammal E91, skulle vara för att den har en individual lack då. väldigt ovanligt. Det gör den ju speciell och värd att lägga en extra slant på.
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Mazda MX-30 -22
Enligt annons har den xDrive!
Enligt info från Bytbil är den tvåhjulsdriven!
Bilia verkar inte ha så bra koll på vad dom säljer, så vitt jag kommer ihåg fanns inte xDrive till 335D i E9X. Men det har väl hänt förut att det har blivit fel i annonser. Minns att Bavaria Solna hade en stor annons där dom försökte sälja E93 cab med xDrive. Var hel sugen på detta men konstigt nog kunde inte min kompis som jobbade som säljare på Bilcentralen ordna en E93 med xDrive......
An
145
Anmg
118i M-sport F40
Volvo V60 T6TE
Japp, har påpekat det för säljaren med. Men uppenbarligen "vet" han bäst.

An
145
Anmg
118i M-sport F40
Volvo V60 T6TE
Pruta på priset var inte tal på ;)

js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Då skall det blir intressant och se hur länge den bilen kommer vara ute till försäljning innan de verkligen får sålt den... Och om det är en annan handlare som kommer köpa den i sinom tid...
An
145
Anmg
118i M-sport F40
Volvo V60 T6TE
Är dom rätt dyra i den butiken?

Denna volvon känns ju också rätt högt satt, (Kollar på köpa en sån med, åker mjukt o fint =) )
Länk

Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
@anmg jag har inte gjort empiriska studier men knarkar blocket ganska mycket och jag har noterat att priserna verkar lite konstiga emellanåt.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Fin bil skulle du få, men oj vilken dålig affär de skulle vara!
Nåt år och ett par tusen mil så har den tappat mycket i värde.
Skulle inte bli förvånad om vi får se den under 300k om ett par veckor..
1:a ägaren har väl inte heller gjort en lysande affär om man ser till hur lite den är använd.

Vad de gäller Bilas prissättning så är dom väl alltid i hösta delen av marknadspriserna, eller en bra bit där ovanför.

js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Nu har de tagit bort xdrive, men fortfarande samma pris. helt plötsligt blev den ännu mer lättsåld... ;)
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
När man ser såna här annonser kan man tro att bilförsäljare är världens enklaste jobb. Ta ett par halvtaskiga bilder i en trång bilhall, skriv något om utrustning den typ har och dra till med ett pris som vore grymt att få! Sådär 300000 pix rätt in i kassan, nästa bil!

Att inte ta ut en Ruby black BMW i ljuset borde ta mig f-n vara tjänstefel, nu ser den ju ut som vilken svart e91:a som helst.

Angående trådens topic så kommer du väl få lägga 150-200k emellan på din 325:a? Sjukt mycket pengar för den lilla skillnaden du får.
*** När man ser såna här annonser kan man tro att bilförsäljare är världens enklaste jobb. Ta ett par halvtaskiga bilder i en trång bilhall, skriv något om utrustning den typ har och dra till med ett pris som vore grymt att få! Sådär 300000 pix rätt in i kassan, nästa bil!

Att inte ta ut en Ruby black BMW i ljuset borde ta mig f-n vara tjänstefel, nu ser den ju ut som vilken svart e91:a som helst. ***

Kan bara hålla me dig Silver. Den färgen är helt fantastisk i sitt rätta ljus.
An
145
Anmg
118i M-sport F40
Volvo V60 T6TE
Blev erbjuden 133 för min 325a, M-sport, dieselvärmare, hifi, advantagepaket och säkert nått jag glömmer (finns lista) 13000mil. Vet ärligt inte just nu om det är bra eller dåligt.
Men jo, tycker det är alldeles för mycket pengar mellan för en 1år nyare bil.

Dom är nog rätt övertygade om sitt pris.

Sen ang den firman så såg ja en F30 328i msport och navi och ganska ok utrustning som dom la ut för 259kkr eller nått sånt, borta på samma dag. Så det känns som dom vinglar rätt mycket i priset.

Kommer hålla ett öga på dem, men vet inte om ja kommer lita så mycket på dem.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.