|
|
|
|---|---|
|
Googlat och läst här men inte kommit fram till något! Har en E61 -2006. Tycker nyckeln reagerar dåligt! Måste ofta trycka flera gånger på nyckeln och ibland även stå max 1 meter från bilen. Kan man byta batteri i min nyckel? Eller förslag på vad göra? | |
|
Låter som klassiska kabelbrott i bagageluckans gångjärn. Sitter antennförstärkare i övre delen på luckan. Mvh Jonas B |
|
| Så du tror inte alls på dåligt batteri i nyckeln? Går det ens att byta på min nyckel alltså är det ett vanligt batteri man kan byta? | |
| Bilar med Comfort access går att byta batteri i, utan får man förlita sig på egen lösning. På E39 skär man upp nyckeln, kanske finns något liknande till E60/E61. Mvh Stephan | |
| Någon som kan svara på om jag kan byta i just min nyckel? Comfort access är det då bilen kommer ihåg val av radio etc eller hur vet man om man har det? Stephan menar du att det går att byta batteri i nycklar med comfort access eller inte? Förstod inte riktigt =) | |
|
Comfort access är att du kan låsa upp bilen med handen på handtaget med nyckeln i fickan. Likadant när du startar bilen. Du kan kolla din utrustning på bmwvin.com |
|
|
Vad bra, då har vi rett ut det; jag har inte comfort access! Men ang nyckel, kan det vara batteriet eller är det antagligen kablarna i bakluckan? |
|
|
Hej kolla kablar till shopingluckansgångjärn. Hade liknande problem å dom var av. |
|
| Ok. Får gå på det igen då! | |
| Antennförstärkaren är också ett klassiskt fel på dessa bilar. | |
|
Ok. Tack för alla svar! Det är ingen som tror att det är batteriet i nyckeln som är dåligt alltså? |
|
| Du vill verkligen att det skall vara batteriet...? | |
|
Om du har en annan nyckel o den fungerar lika dåligt är det med största sannolikhet inte i nyckeln problemet ligger. Funkar nyckel 2 bra på avstånd är det lite marigare. Klassiska problemområden som nämnts tidigare i tråden: antennförstärkaren o kablaget i gångjärnen. |
|
|
Det går att byta batteri i din nyckel med, väldigt ovanligt att det är just där problemet är på din typ av vagn. Just kablaget är mer regel än undantag. Hoppas mer på att det "bara" är kablaget. Just antennförstärkaren som sitter under plasten i övre delen av luckan läcker ofta in vatten som gör att den lägger av. Givetvis går det med att fixa. Hoppas på det bästa. Mvh Jonas B. |
|
|
Ps, om du nu gärna vill byta batteriet i nyckeln ska du söka det på youtube där det finns flera duktiga som visar hur det går till, men börja med kablarna till luckan, både billigast o enklast. Mvh Jonas B. |
|
|
Ok. Tack för alla svaren! @Brynet. Om du har en länk får du gärna posta. Bara hittat filmer där det är en lucka på baksidan av nyckeln dock inget jag har! |
|
|
Hoppas det blir rätt länk. Ursäkta tiden då vi har semester.... Mvh Jonas. |
|
|
Ursäkta tiden då vi har semester.... Mvh Jonas. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Standardfel E61 vid dålig fjärrfunktion är oxid i antennförstärkaren under bakspoliern. Dålig tätning som man bör silikona igen efter att bytt förstärkaren. Har bytt flera stycken i våras. E91 verkar bättre tätat tyckte jag när jag böt bromsljuset förra veckan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Min ena nyckel har dåligt batteri, har inte bytt det än då den andra nyckeln fungerar som den ska. Jag har "Diamond" nycklar. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.