AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.803

Basar under stol i f11

Va
94
Vargen74
e34 520i-96
e28 M535i-87
Svågern har en 2013 520D med det sämsta ljudpaketet. Inga separata diskanter och 6.5" under stolarna. Otroligt nog hittade han original 3-vägssystem, Harman Kardon, med just diskanter och 8" basar men tyvärr är en av basarna död.. Att hitta en (eller ett par) orginalbas/basar begagnat verkar rätt kört (skicka gärna PM om du har) men det finns ju en del eftermarknadsalternativ som Eton, Gladen och uDimension (även om jag inte sett bara basar ifrån uDimension utan hela system).
Har någon erfarenhet av dessa alternativ? Betydligt bättre än original? Vet någon vad original skulle kosta ifrån BMW?
All input uppskattas.
Jag bytte basarna under stolarna i min F10 med standardstereon till Ampires modellanpassade 8". Låter mycket bättre och framförallt fylligare. Rekommenderas om man orkar ta sig igenom arbetet! ;)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Rekommenderar 6.5" från Amega. Kolla med Seastreams Garage.
Va
94
Vargen74
e34 520i-96
e28 M535i-87
Ampire verkar ju rätt intressant.. Bra pris jämfört med t.ex Gladen och Eton, och kanske är kvaliteten motsvarande?
6.5" är inget alternativ.. De låter säkert bra men "mentalt" vet jag att han vill ha 8".

Om man ändå tittar på t.ex Gladen.. Där kan man ju istället köpa ett helt "kit" med basar, mellanregister och diskanter för typ 1800:- mer än bara basarna. Nu finns ju hela och fungerande mellan och diskanter ifrån Harman/Kardon-systemet. Håller dessa bitar sådan kvalitet att man kan hålla sig till bara basar eller bör man byta även dessa nu när man ändå "investerar"?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.