|
|
|
|---|---|
|
m5 -92. nån vänlig själ som har lite ideér.? Startar ej. Reagerar inte heller på startgas, pumpen går inte när man slår på tändningen. Ström finnns i röda matarkabeln vid styrdonet. konstant Ström finns även till spolarna. Men förmodligen ingen gnista då den inte tänder på startgas. Kan tilläggas att det sitter eftermonterat carguard larm. tacksam för svar :) | |
We 2.010 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Är det immobilizer på larmet? Kan vara att det är den som spökar. |
| Ja det är det nog. Har lust att slita väck de joxet. Men konstig då den bara helt plötsligt inte startade längre en vacker dag bara sådär. Finns de nå bra knep att kontrollera vev/kamaxelgivare? | |
|
1: En S38 surar ner sig rätt lätt. Hoppar den inte igång efter att man nött på starten 7-8 sekunder tre gånger så är risken överhängande att den är sur. Löses genom att rycka bränslepumpsrelät o lufta cylindarna genom att nöta på starten typ 10-12 gånger, typ 10 sek per gång...Friskt batteri rekommenderas 2: S38B38 har (väl) både kamgivare o vevgivare. Är osäker på vad som händer om ena pajjar. Vissa bilar går med endast en fungerande givare men då i felsäkert läge... 3: Larmet. |
|
|
Oki bra info man får här! Yes den har två och normalt så brukar typ alla Bilar väl gå om kamaxelgivaren pajar. Sur tror jag inte den är för soppapumpen går inte. Dock så går pumpen med direkt ström. Mer lut på Vevaxelgivaren för den brukar ju göra så pumpen också slutar gå..men finns det ngt bra sätt att kolla upp de? Tar gärna emot mer idéer så jag kan prova lite 😊 |
|
| Ingen med fler tips? Carguarden ska jag nog koppla bort ihelg,iaf startspärrarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.