|
|
|
|---|---|
|
BMW 523ia 99a Bilen har gått drygt 19000 mil. Kört bilen 2000 mil och lagt ut cirkus 25 000 kr i reperationer. Mitt livs sämsta affär. Står nu hos BMW i Uddevalla. Trevligt folk men jag lägger inte 6-7000 kr på att byta gasspjället. Kan det räcka med att rengöra kontakten till gasspjället som jag läste om på mekartips. Funderar på att skrota den. OBS! I-lands problem och mitt eget fel Men se upp med gamla BMW säger jag. | |
|
Hej, Beklagar situationen. Du mekar inte själv? Äldre bilar bör hållas borta från märkesverkstäderna. Nyare också, om du frågar mig. Du kan faktiskt - särskilt när du fått några tips här på forumet - ta bilen till någon annan verkstad. Eller om du rentav har någon bilintresserad kompis. Det enda jag själv har svårt att entusiamera mig för är rost. Resten är utmaningar! Att skrota bilen, om den inte håller allmän vrakstandard, tycker jag vore synd. (Äkta) 19000 mil är inte mycket för en BMW... Du borde åtminstone kunna sälja bilen här på Powerbörsen. /Lennart |
|
|
Tyvärr ingen mekare även om det hade varit kul. Det hade varit intressant att veta om den är skruvad men tror inte det. Har bl.a. Bytt Bromsservo, renoverat ABS boxen. Bytt 2 abs impulsgivare, strålkastarrenovering, bytt remspännare, fläktrem, bakvagnsled. Bytte bromsrör hos mekonomen för en vecka sedan. Körde 15 mil i lördags. På Söndagen kom vi till Uddevalla. Efter lunchen gick det inte att gasa ordentligt. EmL och Antispinn lyste. |
|
|
Gör en sökning här på forumet, har för mig att defekt spjällhus ger dessa symptom och det är om jag minns rätt inte helt ovanligt fel heller på den modellen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hatten av för bra service från ANA bil i Uddevalla! De fixade en köpare av bilen. Tack! |
|
| Låter som den köparen gjort bra affär hoppas du inte släppte den för billigt :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.