|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett läckage i kupén på passagerarsidan längs karossen ner via det grå skyddet som hänger ner. Ser som på första bilden att det rinner, men inte var det kommer in. Är det bara att försöka täta alla glipor som går eller är det någon som vet var det kan läcka? Det kommer alltså massvis med vatten som påverkar elektroniken. Länk Länk Länk | |
|
Är du säker att det kommer från vindrutan? Kolla så att det inte är stopp i dräneringen i elboxen i motorrummet på höger sida! Har haft bilar där det ställt till massa skumma problem! Har själv en bil där jag var helt säker på att det läckte in i bilen genom otäta dörrfolie! Men det visades efter mycket strul att det var slarvigt ditsatta mikrofilterkåpor, och igensatta dräneringskanaler,i mitt fall på vänster sida! Men då rann det in vatten genom gummitätningen för kablaget till vindrutetorkarmotorn! Annars är det väl bara att limma om rutan,men eftersom det är svårt att skära ut rutan utan att den går sönder,är det ju bra om du har täckande försäkring!! |
|
| Hur kommer jag åt dräneringen på elboxen? Det sitter en vit låda under luftfiltret med en massa kablar i, antar att det är den du menar. Men där ska det väl inte ens komma in vatten så varför en dränering? | |
| Har lokaliserat läckan. När jag sprutar vatten så rinner det vatten i de hål som är i listen runt vindrutan. Så enklast är väl att täta dem o låta vattnet rinna ner hela vägen och ut en annan väg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.