|
|
|
|---|---|
|
Ser att det finnsn något som heter fälgskyddslist. Hur ser det ut och fungerar det? Passar det till alla däck/fälgar? | |
|
"Fälgskyddslist" är ingen lös del utan en kant på däcket som går ut över fälgkanten (oftast hela däcksidan) för att kunna skydda fälgen mot lätta skrap. Nästan alla moderna lågprofildäck är utrustad med det. |
|
|
Och det skyddar i princip inget alls. Kanten är ju i gummi och därmed mjuk så du ska ha grym tur om den skyddar. Lite beror det så klart på däckets bredd i förhållande till fälgen men räkna inte med något direkt skydd så blir du inte besviken i alla fall. Niklas Fransosen |
|
|
Skyddsförmågan beror iofs lite på hur "våldet" mot däck/fälg appliceras, men grövre våld skyddar det inte mot nämnvärt - kanske kan det då mildra skadorna lite... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag tror det är den här som petro syftar på: Länk Recensionerna som jag har läst är inte direkt positiva. Visst skyddar den fälgens ytterkant, men risken för smygläckage är överhängande. Mvh/ Niclas |
|
|
Dom där plastskydden såg ju inte nåt vidare ut. Sen är det nog ändå enklare i längden att undvika trottoarkanterna istället. Niklas Fransosen |
|
|
Helt klart smidigast att undvika att köra in i trottoarkanter. :) Har själv aldrig lyckats skrapa en fälg, men jag har visserligen bara kört bil i 15 år. |
|
|
Egentligen var det däck som har fälgskyddet "inbyggt" jag funderade runt men visst - att undvika kanterna är såklart optimalt :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.