AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.712

Ska hämta en F31 imorgon? Står kreditköp nu?!

Ska hämta en F31 imorgon på en firma men bilen står på en privatperson och kreditköp!?
Är det vanligt eller vad är detta?

Tack för svar så fort som möjligt...
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Vilken firma?
Hur ser kontraktet ut, var det en förmedling?
Se till att du ser att lånet löses annars är risken att den gamla krediten följer med bilen till dig.

Min bil Länk
16.553
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Är det en liten firma? Inte ovanligt att bilar står på privatpersoner för att "råka" hamna utanför bokföringen...

-------
//Lövet
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Krediten följer väl sällan med till den nya ägaren? Men det kan ligga en kreditspärr på bilen vilket gör att ett ägarbyte ej är möjligt.

Skulle det bli en affär utan att ett ägarbyte sker så kan det bli bekymmer då kreditgivaren har återtaganderätt på fordonet.

Ta kontakt med kreditgivaren och stäm av hur mycket resterande summa är, alternativet är då att du betalar kreditgivaren direkt och resterande till handlaren.

Eller så kan det gå direkt genom handlaren men se då till att skriv kontrakt på att krediten skall lösas omgående.

Ni får gärna flicka in om det är så att jag far med osanning.

///Stefan

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Inget konstigt. Se bara till att du inte betalar in till firman, utan att du direkt betalar in till den aktuella kreditgivaren.
Eventuellt resterande belopp betalas in till firman, alt till personen som äger bilen nu.
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Precis kolla denna: Länk
Jag kommer lägga handpenning sen blir det kredit även för mig, så jag kommer ju inte kunna lösa krediten själv..
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Då är det inga konstigheter, kreditgivarna borde ju ha koll på om det ligger kredit eller ej på bilen.

///Stefan
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Alternativet är ju också beroende på vilken kreditgivare det är på bilen nu att du tar över skulden bara. Dock kan det tag någon dag att genomföra då kreditgivaren måste godkänna dig först så att säga.

Ska du ha en annan kreditgivare på bilen kommer dom sköta inbetalningen till nuvarande kreditgivare.
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Den här va? Länk
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Som nämnts ovan - se till att krediten löses innan bilen överförs på dig. Om den inte löses så riskerar du att behöva betala krediten också, eller ett kreditgivaren återtar fordonet. En seriös firma fixar detta som en del av affären, annars kontaktar du kreditgivaren och säger att du skall köpa bilen och vill vara säker på att krediten löses innan du tar över bilen. Kreditgivaren ger dig då råd på hur du går tillväga.
Att du sedan köper bilen på kredit har ingen påverkan på tidigare kredit eller lösande av den.
Stocktrader: stämmer bra

Han sa dom löser krediten imorgon och jag köper bilen från dom. Han har alla papper i ordning, borde inte vara några problem.

Hoppas man blir nöjd med bilen också..
Firman har den väl antagligen på kredit för att finansiera sitt billager.

/Anders
Fast den är privatägd, därav frågan..
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Högst troligt en förmedlingsaffär.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.