|
|
|
|---|---|
|
Min X3-07 blinkar vänster och hel lyset lyser utan att jag använder blink och hel ljus spak? började leva sitt egna liv idag. vad kan ha hänt? spak eller relä fel? någon som haft liknade bekymmer? Tacksam för svar | |
|
Jaha, nu råkade jag ut för samma sak. X3-2007 2.5Si! Helljuset är alltid på. Den blinkar alltid höger, utom då jag verkligen blinkar höger, då blinkar den vänster! Jag har provat med nytt batteri. Felet kvarstår Vad var felet för dig, Nilzzon? |
|
|
Lyfter denna gamla tråd igen. Har någon av er löst problemet och hur? Råkade ut för detta själv igår, med resultatet ett utdraget batteri. Mvh Henrik. | Länk |
|
|
I mitt fall var det elektronikboxen som pajja. Den gick väl på 4500kr på BMW. Men efter en månad så hände samma sak då var det nivåregleringen på hö framljus (xenon) så fick elektronikboxen på fall. Nu verkar det hålla |
|
|
Henrik, det är FRM dvs ljusmodulen som förmodligen spökar. Kan gå att resetta med rätt diagnosverktyg alternativt om man köper en begagnad och kodar in mot bilen. Inga större konstigheter om man är lite händig och har rätt diagnosverktyg. I Stockholm tar BMW ca 8000 kr för en ny inkl kodning. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
För framtida sökningar skriver svarar jag mig själv: Jag bytte nivåregleringssensorn (bakom höger framhjul), funkade fint efter det! Mvh Henrik. | Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.