|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har sökt men inte hittat något tips. Varningslampan för bakluckan började lysa idag (330 cab 2001) men den är stängd. Har öppnat och stängt samt startat om några gånger. Någon som haft liknande fel? Jonas | |
|
Uppdatering, caben går inte att fälla heller. Troligtvis en sensor eller någon kabel som lossat som ger signal för bakluckan och då går nog inte caben att fälla. Ska riva lite imorgon. Återkommer när det är fixat, ifall nån mer råkar ut för samma sak. Jonas |
|
|
Hej. Lite uppdatering. Upptäckte dagen efter att inte cabben går att fälla. Troligtvis p g a att varningslampan för bakluckan lyser (en gissning). Plockade bort isoleringen och lossade på låsmekanismen för att se om en sladd lossnat och försöka hitta sensorn som gör att lampan lyser. Det enda som såg lite konstigt ut var ett brott på en plastbit som jag tror hör ihop med det mekaniska låset (går att gå in med nyckel i bakluckan om batteriet laddat ur). Bifogar bild snart. Nån som vet var sensorn sitter till detta? Jonas |
|
|
Ops, såg inte mitt tidigare inlägg:-) Länk till bild på låset och det "brott" på en plastdel . Länk Jonas |
|
|
Hej igen. Efter mer sökande på nätet hittade jag felet som är ganska vanligt, avbrutna kablar i kabelhärvan i bakluckan. Gjorde en enkel och temporär fix. Nu funkar även backljuset igen:-) Har lagt till en ny bild som visar hur det såg ut. (länk i föregående inlägg). En länk till där jag hittade lösningen. Länk Jonas |
|
| Bra att du fick ordning på det... | |
|
Hej Jag har samma problem med min 325 cab. Den signalerar att bakluckan är öppen, men den är stängd. Kan inte cabba ner. Jag kollade kablarna i bakluckan men allt såg bra ut. Sitter det någon givare som kan ha gått sönder? Vart i sådana fall sitter den? Sjukt irriterande fel.. Allt funkar i övrigt, baklysen, regplåtslysen, backljus, centrallås osv... |
|
|
Hej. Jag letade också efter nån sensor som jag trodde var problemet innan jag hittade kabelbrottet. Hittade inget på nätet om det. Köpte en låsmekanism på bildelsbasen som jag inte använt. Du kan få den om du vill, hämtas i Stockholm. Vet inte om det hjälper. Hör av dig i så fall. Jonas |
|
|
Tack PJV, nu är bilen idag inlämnad på GW BMW Engineering. Får se vad han säger om det hela. Jag har inte tid att leta i kablar. :) Återkommer med info om vad det hela handlar om. Tack i alla fall. |
|
|
Orsak - 4 kablar av i bakluckan, i kablaget. :) Detta nu åtgärdat av GW Engineering i Bagarmossen. |
|
|
Hej. Samma problem som mig då. Skönt att det är löst:-) Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.