AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
399

Köp av 535 E28

Manga
Jag ska ev. köpa en 535 -85 E28.
Det är en diamantsvart metallic bil med sportinredning (förarstol sliten), elhissar, taklucka.
Det är alltså ingen M535.
Vidare så har bilen den sk. dogleg-lådan med 1:an nedåt och originalmonterad M5-frontspoiler (E28) från fabrik (!!).
Bilen är importerad för ett par veckor sedan och har gått 19500mil.

Nu till saken; ägaren vill ha 20000:- bes. och klar, låter det rimligt??
Kan nämnas att toppen aldrig är renoverad och kammen är aldrig bytt.

Tacksam för svar.

Mange
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej du,det är som alla vet svårt att säga vad som är rimligt när man inte sett bilen live sas,men om kammen är ok o bilen inte blåryker osv så är inte 20000 för mycket tycker jag.
Inte rostig heller förmodar jag?
Ta ett komp prov oxå innan köp.

Lycka till.

Mvh Janne.

Ti
2.587
Ticco
420i -14
Va?
Dogleg-låda!
Vad är det för fusk?
:)

//Ticco

www.ticco.com
de står ju inte så högt, jag sänkte en m535 från runt 40.000 till 20 .000 för ett tag sedan, med 17 tum me nya däck, nylackad, fullutrustad , gått 18.000.

runt 20 är den nog värd, men väntar du lite och hittar nån som behöver pengar , så kan du nog hitta bättre för 20 papp.
inte så många som vill ha en så stor motor på en så gammal bil, idiot hög försäkring, för att inte tala om bensinkostnaderna om man har en tung höger!

det viktigaste är ju ändå att allt känns ok när du kollar på den, mycket mer kan man ju inte göra,
den kan ju se tokfräsch ut, men rasa efter 2 veckor.

känns den ok så är 20 papp inte för mycket!

Jeppe J.
BMW E28 registret #240
Gemini__
Hej, hej!

Som sagt så kan 20000:- vara ett rimligt pris, om bilen är i ett mycket gott skick. Men personligen tycker jag du ska sikta in dig på att få den för runt 15000:-...

Ha´re!

//Tompa

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
>>> Manga <<<

finns bilen på nätet eller så för annars kan jag vara intresserad är på jakt efter en M535i/535i som är i mycket gott skick och gått lite eller gått mycket och välservad så att säga det ska vara ett mycket fint exemplar men dom verkar vara svåra att få tag i =(

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.